Missä ja kenelle tehdään poliittiset gallupit?En tunne ketään jolle olisi tehty gallup kysely.Vai onko aina samat jotka vastaa?

Gallupejahan on tehty kuinka ja kauan .Luulisi että kyselyn kohde osuisi edes joskus tuntemaani henkilöön.Vai onko ne tilaustyötä poliittisilta päättäjiltä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.01.2009 - 07:56

Niitä tehdään vain itselle sopiville , kuka kyselee ja minkä tahon toimesta, ei sosiaalisesti huonosti pärjäävältä kysellä samoja asioita kuin stokkalla käyvältä.ero on jo erilainen pukeutumisen suhteen.

Lisätty: 26.01.2009 - 09:57

ennalta voi kysyä mitä vaan, ja johdatella hyvään vastaukseen jo kysymyksen asettelussa.

Lisätty: 26.01.2009 - 10:10

SISKONI MENI TYÖMATKA VAATTEISSA OSTAMAAN 2 MINKKITURKKIA , EIVÄT HALUNNEET MYYDÄ, SEURAAVANA PÄIVÄNÄ OTTI TURKIN 1 KÄYTTÖÖN JA MARIMEKON PAIDAN JOHAN MYYTIIN VAIKKA MINKÄ NÄKÖISTÄ TURKKIA , JUURI ROUVALLE SOPIVAA, SATTUU VAAN OMISTAMAAN 12 REKKAA TÄYSPERÄN KERA JA KYLMÄN MERSUN JOHON TURKKIA TARVITAAN JA VASTANNUT GALLUP KYSELYYN KERRAN .TURKU ON HYVÄ JOS VOIS POISTAA KARTALTA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 08:05

Kun esim Ylen uutiset kertoo poliittisista puolue kannatuksista . Onko ne asianmukaisesti teetetty puolueettomasti?Tuntuu että hallitus puolueet rukkaa niitä mielensä mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 08:36

Mulle on tullut kännykkään kallup kyselyjä,niissä mielestäni joutuu antamaan liian tarkkoja tietoja omista asioista,niin olen sanonut ei kiinnosta ja sulkenut puhelun.Mielestäni lehdet on itse keksineet nämä gallupit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 08:37

Ei tule kyselyjä koska puhelinnumeroni on salainen. Riippuu kuka tekee gallupit mutta suuntaa antavia ne ovat ilman muuta. Joskus tuntuu että ovat päin mäntyä eli joltain Hakaniemna torin p... reilta on kysytty kun vastaukset menevät niin vasemmalle. Tarkoitan esim. erään naishenkilön kannatuslukuja jotka koko ajan nousivat, kas kun prosentti ei ollut yli sata!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 09:30

Kun kuulet sanan gallup (mielipidetiedustelu), ensimmäisenä pitäis kysyä kuka sen tekee (teki), ammattilaiset tekee ammattityötä, 'rahastajat' tilaajan toiveiden mukaista lopputulosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.01.2009 - 11:53

Kai niitä vedetään hihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 12:45

Kyllä joudun vastailemaan mielipidetutkimuksiin.Ihan mielelläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2009 - 17:11

Olin kauppakeskus Myyrmannissa tammikuun alussa. Rouva lähestyi minua ja sanoi, olisiko kymmenen minuuttia aikaa. Olihan minulla. Hän vei minut keskuksen viimeiseen kerrokseen huoneeseen, ja kyseli alkoholin mainonnasta ja myyntikanavista. Ihmetteli kun en ollut aikaisemmin ollut, hänelle oli tuttua, että vastaajat ovat aina olleet "samoja" kuten hän asian ilmaisi. Eli siis tietävätkö kyseiset vastaajat milloin kyselijät ovat liikkeellä ja menevät antamaan oman mielipiteensä kerta toisensa jälkeen muka yleisenä mielipiteenä?? Kielteinen kantani kaikkia gallupeja kohtaan vahvistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2009 - 12:10

en ole poliittisiin mutta kaupallisiin.osallistun itse sellaisiin aktiivisesti, sillä uskon niiden parantavan esim. palveluita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.02.2009 - 19:20

Kyllähän noissa poliittisissa, kannatusta mittaavissa mielipidekyselyissä on vastaajat valittu jonkin hyväksi todetun tilastollisen otantamenetelmän avulla niin että pienemmänkin joukon mielipiteet edustavat koko kansan mielipidettä. Ihan toinen juttu sitten ovat nämä markeiteissa tehtävät markkinointigallupit eikä niiden edustavuudesta varmaan kukaan mene takuuseen.