Miksi tunnen syylisyttä kaikesta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 15:18

Huono itsetunto, olet ottanut syyllisen roolin itsellesi, kierre jonka voit vain itse katkaista (eikä sitä tarvitse tehdä syylistämällä muita) asennemuutos. Jos ei onnistu omin konstein, on syytä hakea ammattilaisilta apua

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2009 - 15:28

Oletko masentunut? Käy ihmeessä hakemassa apua, jos ole töissä niin työterveyshuollosta pääset sitä kautta psykologin tai psykiatrin luo ja sit jos ne kattoo, että tarviit terapiaa ne ohjaa sut terapeutin luo, voit kertoa luottamuksella heille mistä kenkä puristaa.... ja sieltä voi elämän varrelta jos käytte elämää läpi niin löytyä se juttu joka aiheuttaa sun syyllisyyden tunteen. Voi rakas ystävä, auttaisin sua jos vain voisin. Kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.... Sun ei tarvitse kärsiä, puhu, puhu ja vielä kerran puhu jollekkin....

Lisätty: 23.01.2009 - 15:30

Jos et ole töissä pääset kyllä terveyskeskuksen kautta jatko juttuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 15:49

Ehkä sinua mollataan kaiken aikaa, ja tunnet itsesi syylliseksi vaikka mihin. Tutkiskele tekojasi ja ajatuksiasi ja tulet huomaamaan, että ei vika olekaan aina sinussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 15:52

Onko takana kova luterilainen kasvatus,Syylistävät vanhemmat tai puliso,elin-yhteisön karsastus tms.Ota yhteys paikkakuntasi mielenterveys toimistoon,älä jää masennukseen yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 16:10

suosittelen ammatti apua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 17:29

Kategoriassa "autot ja liikenne"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 17:36

vaikea sanoa kun ei tiedä tunne taustojasi ym. Sieltä menneisyydestähän se aika usein juontuu.. tai tietty voi olla masennusta. Mars terapeutin kanssa pohtimaan asiaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 17:54

Autot ja liikenne ja kysymyksesi?? Kaahaatko, näytätkö kansainvälisiä käsimerkkejä,ajatko päin punaista, et noudata nopeusrajoituksia??? Jos vastaat kyllä saat todella tuntea syyllisyyttä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 18:39

Voisit ottaa muutaman ajotunnin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 19:19

Osta uudempi tai komeampi auto. Kohentaa itsetuntoa... sanovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 19:29

Kaiketi luulet liikoja "pahuudestasi".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:13

Tuntuuko et et osaa ajaa ja jäät autojen tielle! Minäkin huono kuski, mutta yritän olla liikenteen, mukana ja moottoritiellä ajan sataa ,kun muut porhaltaa ohi, vaikka nopeus talviaik.100km...t.. eipä häiritse, toivon aina salaa ,et lentävät olis silloin takanani ja näkis nämä kaahajat..niin ja ei ole noloa ottaa muutama ajotunti..saat enemmän itseluottamusta liikenteeseen..sitä olen myös itse ajatelut varsinkin talviajoon jota jopa pelkänkin jossain määrin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 23:07

Oletan tämän napsuun tekemäsi kysymyksen perusteella että sinulla on kykyä ja lahjakkuutta analysoida itseäsi ja elämääsi esim. niin että kirjoitat ja piirrät eräänlaisen kartan syyllisyystunteistasi. Esim. erittele siihen oman itsesi elämää koskevat tapahtumat ja muiden ihmisten elämän teot.Tee kysymyksiä ja vastauksia,olenko syyllinen syntymääni,olenko syyllinen ystävän kaatumiseen kun lainasi hänelle polkupyörän, olenko syyllinen jos en kykene rakastamaan, miksi tein niin, miksi en tehnyt mitään. Erittele suuret ja pienet syyllisyystunnot. Kenen edessä olet mielessäsi syylinen,lain,ihmisten,itsesi tai jumalan.Erittele tunteitasi,keskustele,keskustele,puhu,puhu,puhu.

Lisätty: 23.01.2009 - 23:25

Jos jokin asia vaivaa, ota se puheeksi hänen kanssa,pyydä anteeksi,hyvitä jos voit,puhu,puhu ja puhu.Eihän kaikkeen voi olla syyllinen,se on väärä tunne. Ihmettelin tuota kategoriaa mihin olit kysymyksesi laittanut.Teepä lisäkysymys aiheesta,ehkä selviää lisää.

Lähteet:
Omat lähteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2009 - 15:15

toi on vaikia kysymus..mutta et voi olla kaikesta vastuussa