Otatko vitamiinit purkista vai saatko niitä tarpeeksi siitä mitä syöt.Mie käytän yhtä monivitamiini valmistetta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 22:12

Syön monipuolista kotiruokaa, mutta se lisäksi (koska tupakoin/kauhiaaa) otan yhden C-vitamiinitabletin, ja B-vitamiinitabletin 'kolotuksiin' (molemmat depot-tabletteja, jot ei mee hukkaan, heh) aamuisin, lisäksi ostin apteekista myös sinkkiä, joka auttaa ihoon ja hiuksiin. Näitä käytän vain yleensä talvikautena noin 2-3kk kuureina. Ainahan pitää ottaa huomioon myös se, että vaikka syö monipuolisesti, niin mikä on kenelläkin sitten se vitamiinien sun muitten rubniittien imeytyminen elimistöön, vai meneekö sit suoraan dapoljuusiihin (=WC)?

Lähteet:
oma kroppa

Kysyjän kommentti

Jonini13 valitsin vastauksesi parhaaksi miun vitamiini kysymykseeni vastauksesi miellytti miuta.Kiitos vastauksestasi terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 22:01

En käytä vitamiineja nappejen muodossa, kyllä yritän kaikesta muusta niitä saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:05

En käytä vitamiineja...Yritän syödä monipuolisesti, salaattia, heldelmiä ja monipuolista ruokaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:05

Monipuolisesta ravinnosta ja ennenkaikkea erilaisista hedelmistä ja kasviksista kuin myös kotiruuasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.01.2009 - 22:05

Otan yhen vitamiinipillerin aamulla siksi, kun on tullut vähän luistettua noista hedelmien ja vihannesten syönnistä. Auttaneeko mitään, se on jo toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:06

joka aamu otan vitamiinit purkista 0_x

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:12

yritän syömisistäni saada vitamiinit. minä unohtaisin todennäköisimmin ottaa pillerit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:13

ei ole vielä tarvinnu vitamiinipurkkiin tarttua, johtuu kait siitä että syön kaikki mitä juoksematta kiinni saan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:25

Talvisin syön D-vitamiinia, muutoin hankin vitamiinit hedelmistä ja vihanneksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:31

Kyllä yritän syödä niinpaljon kaikkea terveellistä, ettei pitäs paljon tarvita pillereita lisäksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 22:35

sekäettä:) suomen maaperä on niin köyhä, että seleeni, sinkki, kupari ym kivennäisaineet ei riitä pelkästään ravinnosta. Suomessa saa kyllä viramiinejä ihan tarpeeksi kun niitä lisätään muroihinkin nykyään mutta nuo kivennäisaineet ja mineraalit on täällä ongelma. Joten niitä täydennän purkista ja talvella D vit jos ei ole etelänreissua:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 23:26

Kalciumia otan purkista,että luusto pysyisi hyvässä kunnossa. Muuten yritän syödä terveellisesti.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 23:33

En ole sen jälkeen kun äiti lopetti kalanmaksaöljyn pakkosyötön, kuvittelen saavani kaiken tarpeellisen syömisteni myötä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 06:31

Joka päivä 1 monivitamiini tabletin ja suonenvetoihin mangnesium poretabletin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 07:55

Yleensä saan ruoasta kaiken,mutta välillä on ongelmia b-vitamiinin imetymisen kanssa ,eli pari kertaa vuodessa lisä kuuri sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 08:32

En käytä vitamiineja pillereinä, hedelmät ja kasvikset riittävät. Hiljattain sain lääkityksen tulehdukseen ja lääkäri kehoitti silloin syömään vitamiinia kuuriluontoisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:15

Lääkäri määräämissä jo tarpeeksi,kivennäis aine pillereitä otan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 09:30

en ainakaan syö lisä vitamiinijä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 19:40

vitamiineja ehdottomasti talvisaikaan! ravinnosta niitä ei tule tarpeeksi. otan itse monivitamiinivalmisteen päivittäin ja lisäksi syön mahd monipuolisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2009 - 20:56

Ruuasta saan monipuolisesti kaiken, mutta klaciumia ja d vit.määräslääkäri, kun nyt sellanen lääke joka kuluttaa luustoa..ja siihenkin myös märättiin liikuntaa lisäksi..jota nyt harjoittelen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2009 - 00:36

Olen yleensä luottanut monipuoliseen ravintoon ilman lisälääkitystä, mutta nyt aion ottaa kuuriluontoisena jokin monivitamiinivalmisteen huulien rohtumisen takia.