karvatupentulehdukseksi luokiteltuja, finnin tapaisia näppyjä jaloissa ja bikinirajoissa? mikä auttaa? ei johdu epähygieniasta tms

Avainsanat: karvatupentulehdus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.01.2009 - 06:42

Lievässä taudinkuvassa oireet saattavat rauhoittua itsestäänkin ilman hoitoa, jos altistava tekijä, esimerkiksi ärsyttävä paikallisaine, kuten terva tai voide saadaan poistettua. Paikallishoitoina voidaan käyttää ihoa puhdistavia antiseptisiä aineita sekä antibakteerisia ja antibioottivoiteita. Parta-alueen infektioissa tulee parranajossa pitää taukoa tulehduksen rauhoittamiseksi sekä tarvittaessa puhdistaa parranajovälineet antiseptisillä aineilla. Vaikeimmissa ja pitkittyneissä sekä paisemaisissa infektoissa käytetään sisäisiä antibiootteja. Pityrosporum ovalen aiheuttamissa tulehduksissa hoitona on paikallisesti ja sisäisesti käytettävät hiivasienilääkkeet.
Kokeile Sibicort-voidetta, saa ilman reseptiä apteekista.

Lähteet:
www.ihotautiliitto.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 22:16

Voisin kuvitella tämän luokittelijan antaneen sinulle myös hoitoohjeet.
En pysty näin napsun välityksellä kirjoittamaan reseptiä, joten suosittelen poikkeamaan uudelleen siellä luokitelleella lääkärillä, mikäli hän unohti kirjoittaa reseptin ja antaa hoitoohjeet.

Lisätty: 21.01.2009 - 22:29

Näihin ihosairauksiin saat uskoakseni lääkäriltä hoitoohjeet ja reseptin .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 22:27

eipäs ollu omalääkärillä mitään ohjeita. täytynee mennää yksityiselle jos jokin lääke tepsisi. ikävä vaiva tosiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 23:12

Tulehdukseen käy yleensä monenmerkkiset antibiootit, mutta niitä ei saa kuin reseptillä. En tiedä auttaisiko tulehduskipulääke. Siihen ei tarvitse reseptiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 09:22

niin siihen ei hyviä hoitoja ole,jokus se yltyy pahaksi niin se ajaa kaikki karvat pois ei jää edes silmä ripsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 11:25

älä ajele karvoja pois. Sänget aiheuttaa ko. tulehdusta. Pidä tauko ainakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2009 - 19:32

ja jos höyläät, niin pyyhkäise ihoalue ja terä antiseptisella ennen ja jälkeen karvojen ajon. Tärkeää on myös pesu miedolla saippualla ja huolellinen kuivaaminen ja kosteutus esim. perusvoiteella. jos syy on esim. hankauksen aiheuttama ja alue hikoaa paljon, niin voi kokeilla esim talkkia.