Hei!O.Minulla on venäläinen passi mut pysyvä suomenoleskelulupa.tarvitsenko viisumin Portugaliin?Mistä saan sen?Kiitos etukäteen!

Lisätty: 22.01.2009 - 17:28

Ok,jos tarvitsen viisumin tarviko sen ostaa lentoasemalta Portugalissa.Ainakin oli näin kuin kesällä kävin Turkissa..
Uffff....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 14:29

Venäjän ja entisten IVY-maiden kansalaiset tarvitsevat Suomeen ja muihin Schengen-alueen maihin matkustamista varten viisumin.
Schengen-alueeseen kuuluvat EU:n jäsenmaista Alankomaat, Belgia, Espanja, Italia, Itävalta, Kreikka, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Tanska, Tsekki, Unkari ja Viro. EU:n ulkopuolisista maista mukana ovat Norja ja Islanti.

www.finland.org.ru/Public/de...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 14:11

terveellä järjellä ajatellen et tarvitse mitään viisumia. Kun sinut kerran on jo hyväksytty asumaan EU alueella (Suomessa) niin sinulla pitäisi olla oikeus vapaasti liikkua EU alueella. Mutta eihän noi määräykset aina mene terveen järjen mukaan, eli parasta tarkistaa asia poliisilaitoksen passitoimistosta. bon viagem

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:44

Palisanteripa sen sanoikin ja käänny Portugalin lähetystön puoleen viisumin saamiseksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:05

Kyllä tarvitse viisumin jos on venäjän passi. Silloin tällöin näkee lentoasemalla ongelmana joutuneita.Venäjän passi ei ole Scengen-passi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 18:54

hanki suomen passi niin pääset ilman viisumia.Muuten matkustat venäjän lain alasena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2009 - 01:18

ET TARVITSE