olen miettinyt, että kuinka paljon oksentaminen auttaa? kerkiääkö ruoka jo imeytymään ?laihtuuko jos ei käytä rasvaa ollenkaan?

Avainsanat: oksentamisen tehokkuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 14:30

Oksentaminen ei todellakaan ole mikään laihdutuskeino! Se johtaa syömishäiriöihin esim. Bulimiaan: jonka jatkuvan oksentelun seurauksena voi aiheuttaa pitkäaikaista pahoinvointia, hammasvaivoja, ruokatorven refluksitautia, anemiaa, elimistön dehydraatiota, hyponatremiaa sekä turvotusta poskissa, sydämen rytmihäiriöitä, ummetusta, naisilla kuukautiset saattavat jäädä väliin jne..

Ihminen laihtuu, kun kuluttaa enemmän kuin syö kuten tuntematonkin sanoi.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.01.2009 - 13:58

oksentaminen ei auta koskaan.
parhaiten laihtuu kun liikkuu paljon ja syö hyvin ja monipuolisesti.

Lisätty: 21.01.2009 - 13:59

ok ok. oksentaminen auttaa jos on vetänyt jotain ylimääräistä, kuten myrkkyä tai liikaa alkoholia, joka sekin on myrkytystila...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:02

ei auta oksentaminen, eikä,ole sitäpaitsi terveellistäkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:03

Laihdutuskeinona ei ole viisasta käyttää.Liikkuminen ja ruokailun järkevät tottumukset auttavat sensijaan.
Syömishäiriöiset oksentelevat mutta se on sairautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 14:20

Jos oksenat ruokasi,niin suosittelen pikaisesti ottamaan yhteys lääkäriin, koska silloin et ole henkisesti enää tasapainossa ja tilasi pahenee nopeasti hengenvaaralliseksi.
Ihminen laihtuu,mikäli kuluttaa enemmän kuin syö, ja mitään muuta yhtälöä laihtumiseen ei ole.Piste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:53

Oksentaminen on huono laihdutus keino,jos laihtua haluat kuluta minkä syöt.tänhä sie jo tiesitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 16:02

Hyviä vastauksia olet jo kaikilta vastanneilta saanut,eli hengenvaarallista hommaa,tarkista ensin painoindeksillä onko oikeasti liikaa lihaa ja jätä kovat rasvat ja valkoinen sokeri pois,pelkkä maidon vaihtaminen kevytmaidosta rasvattomaa pudottaa useamman kilon vuodessa.Kyllä se liikunta paras laihdutus kuuri terveellisen ruoan kanssa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 17:03

Rasvaa pitää käyttää vähän jo terveydenkin kannalta. Ja oksentaminen on kerta kaikkiaan väärä tapa laihduttaa. Miksi yleensä syödä ollenkaan, jos sit menee ja oksentaa. Suosittelen lääkäriin menoa, jos olet jo noin pitkällä pakkomielteisessä laihduttamisessa. Hae kunnollista apua heti, ja jätä noi humpuukit pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 17:06

Oksentaminen ei ole järkevä laihdutuskeino. Vatsan hapot pilaavat hampaat. Kiille sulaa pois ja hampaat reikiintyvät helposti. Eli sitten olisit ehkä hieman laihempi, ruskea hampainen ilmestys.

Rasvat ovat hyvin tärkeitä näön kannalta. Tietysti nautittuna järkevissä määrin. Eli siis pahimmassa tapauksessa olisit laihempi, ruskea hampainen ja sokea ilmestys.

Suosittelen siis monipuolista ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa. Laihuuteen ei kannata pyrkiä nykyisen vääristyneen kauneusihanteen vuoksi, mutta oman hyvinvoinnin ja terveyden lisäämiseksi painon pudotus on joskus hyvä idea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.01.2009 - 17:41

Auttaa se niitä lauttureita. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 18:46

ei todellakaan auta.ei siinä tuu kun hengenvaaraa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 21:45

Oksentaminen kuluttaa hampaita ja saa pahan mielen jälkeenpäin. En suosittele. Vaik tiiän, että sitä käytetään laihdutuskonstina. Muta, lääkäri olisi paljon parempi apu. Läheiseni on parantunut anorexiasta joten apua hakemaan ro´hkeasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 08:30

Turha oksennella,ei edes rapulassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2009 - 10:17

Suosittelen .jos oksentelet ,niin läkäriä ja hiukan rasvaa, kasvisrasvaa pitääkin käyttää...Joten syö vähän kerralla useasti ja liiku..ui, kävele tai jotain mistä pidät..elä terveellisesti, kyllä se paino laskee, kokemusta on..