Onko Napsulaisissa innokkaita jauhopeukaloita,mikä onnistuu parhaiten?Tuli mieleeni kysyä,kun paistoin juuri kääretortun.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 21:01

Melkeimpä voisin sanoa, rrraaaakkkkkkkkkkkastan leipomista, mut ihan yksinkertaisia ohjeita. Paras kakkuni ja helpoin, laitetaan kaikki aineet kulhoon sekoitetaan 5min ja vuokaan taikina ja eiku uuniin n.50min tulee muuten aivan mahtavia kakkuja. Joulunaikaan tein varmaan kakkuja 20kpl.

Lisätty: 20.01.2009 - 21:08

jos joku haluaa ohjeen laitan sen tänne tänään myöhemmin...

Kysyjän kommentti

Valitsin vastauksesi parhaaksi miun jauhopeukalo kysymykseeni,siultahan tuli selkeä ja helppo kakun ohje ,joka hyväksi havaittiin.Kiitos vastauksestasi terveisin kissaäiti.PS mukavia leipomis hetkiä siulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 20:56

Porkkanakakku on bravuurini, nykyään kyllä tulee leivottua vähemmän. Ja sämpylät onnistuu myös kädenkäänteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 20:57

En ole jauhopeukalo, itse asiassa en tykkää leipomisesta, mut suolaset piirakat onnistuu ja ovat jopa kehuttui..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 21:12

Minä pidän paljon leipomisesta ja se on rentouttavaa työn ohella. Leivon pääasiassa kuitenkin vain ruisleivän kerran viikossa,koska kaupoista ei saa oikaa ruisleipää,vaan kaikissa on vehnäjauhoja seassa ja eihän se ole oikeaa ruisleipää.
No 5 leipää menee aina kuin kuumille kiville kun ne saan leivottua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 21:18

Olen leipoja, joka leipoo pari kertaa vuodessa piirakkapohjaisen omenalohkotäytteisen piirakan. Ja kerran vuodessa joulutorttuja. Kaikki valmiista taikinoista, joita onneksi joka kauppa myy. Sellainen on minun jauhopeukaloni (laiskan sorttinen).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 21:32

on kausia koska leivon hullunlailla. tällä hetkellä ei ole leipomiskausi. mutta yleensä pyöräytän juustosarvia, vaniljapullia, pasteijoita..ei ole suosikkia, kun rupean leipomaan niin katson jonkun uuden reseptin vaan. aina kokeilen jotain uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 21:46

Sänpylöitä leivon joskus. Mut hitto että alkoi tehdä mieli kääretorttua nyt... Hirviä hinku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:21

viimeaikojen uusi juttu on ollut mokka-pala kuorrutus täytekakun päällä.Helppo ja tykätty äkkivara on voi/lehtitaikinan sisälle kääritty omenanpala kanelisokerilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:30

Onnistuu! Keitin juuri toissa vuonna torttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 22:55

Olisin niin mielelläni oppinut sen ,mutta kun yritän, niin aina on nurkit savessa ja kitissä, eikä itse leipomisesta tule yhtäks mittään!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 23:31

sämpylöitä silloin tällöin ja hyvää tulee, (siinä taikinantekovaiheessa ne kädetkin puhdistuu moottorirasvasta, savesta, kitistä ja vaikka mistä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 00:46

Minun leipomisintoa laimentaa joka ikiseen kakkuun tuleva ontelo. Kun kakun siivuttaa, keskellä kakkupalaa on reikä.
Puolisoni lohdutti:"Kaikki missä on reikä, on hyvää!"

Minäpäs lopetin leipomisen ja lisään konditoriapalvelujen ostamista. Niinhän Vanhanen käski.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 01:30

Kaikki mitä kaupasta saa. T: "ei todellakaan jauhopeukalo"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 07:29

en juurikaan leivo mut kyllä mä sämpylöitä osaan tehdä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:36

Olin ennen innokas leipomaan korvapuusteja ja valkosipulipatonkeja.Mestari olen kermakakun teossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 08:47

Osaan kyllä leipoa, samoin kun kaikenlainen ruoanlaitto on hanskassa. Kuitenkin leivonnaisten syöntiä täytyy rajoittaa ja lisäksi joudun tekemään gluteenitonta ja laktoositonta. Tietysti itse tehdyt leivonnaiset ovat hyviä ja se tuoreen pullan tuoksu eritoten.

Lisätty: 21.01.2009 - 08:49

Useimmiten jos leivon kahvileipää, se on esim. Tanskalainen hiekkakakku (jota sanotaan vaikeaksi tehdä, ehkä kerran se ei ihan onnistunut), maustekakku tms.

Lisätty: 22.01.2009 - 08:32

Mikäli kakkuun tulee reikä, jauhomäärä ei ole ollut oikea ja myös lämpötila on saattanut olla väärä. Enemmän jauhoja, reikä umpeutuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 11:42

minää :DD leivon piirakoita. nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 13:54

leivon sämpylöitä ja korvapuusteja silloin tällöin ja suolaisia piirakoita viikonlopuksi