tietääkö kukaan mitä palvelualoilla tienaa kanariansarilla,kun aina muistutetaan että pitää antaa tippiä ,osa palkasta tulisi näin

minulla on käsitys että ei siellä kovin huonot palkat ole paikalliset suostuu tekemään kaikkija töitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 18:14

Se joidenkin mainitsema % laskussa on vero kanarialla, eikä siis tippi prosentti,kuten tuossa edellä sanottiin. Espanjassa kuluu hyviin tapoihin jättää 10% tippiä laskun päälle,mikäli koet saaneesi rahoillesi vastinetta ja haluat saada palvelua muinakin päivinä,mikäli käyt samoissa ravintoloissa. ( Henkilökunta muistaa ihmiset hyvin ja minullakin eri saarilla 10:iä ellei 100:ja tuttuja tarjoilijoita eri ravintoloissa jotka muistavat ja tulevat kättelemään aina ensimmäisinä päivinä.)

Lisätty: 20.01.2009 - 18:16

Se tippi ei tule siis yksittäiselle tarjoilijalle,vaan ne jaetaan koko henkilölunnan kesken.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 17:18

Kanarian saarilla(niinkuin muuallakin Espanjassa ) palvelu % kuuluu laskuun, mutta voit antaa halutessasi tippiä ravintoloissa ja baareissa jos olet tyytyväinen saamiisi palveluihin.

www.inem.es/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 17:40

Elämyksiä kanarialta palstalla joku mainitsi, että tarjoilija saa palkkaa n. 7€ tunnilta. Tuntuu kyllä aika paljolta siellä, kun tippejä tulee vielä lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 17:58

Tilanne on varsin huono ja se mitä ne tienaa ei ole suuri ja työttömyys on täällä erittäin suuri, etkä saa sellaista sopimuspalkkaa niinkuin siellä pohjolassa on totuttu. Tunnen yhden myyjän ja on ollut myöskin tarjoilijana ja hän sai mitä' sattui omistaja maksamaan, tippi tietysti illan päätteeksi jaettiin kaikkien kesken! Tippi pitäs olla ca.10% laskusta, mutta se riippuu asiakkaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 15:08

SAMA THAIMAASSA ,TIPPI JAETAAN HENKILOKUNNAN KANSSA