Selosta teen tarjoilu! Minkälaiset lasit jne.

Palveluympäristön hoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 10:29

Niin kuin japanilaiseen teeseremoniaan myös nykyaikaiseen teenautintoon tarvitaan täydellinen kuppi teetä, jonka valmistamisessa on olemassa vanhoista teekulttuureista ammennetut pienet salaisuutensa. Teejuoman valmistamisessa on tärkeää, että vesi on puhdasta ja raikasta, tee hyvälaatuista ja valmistusastiat puhtaat. Teen valmistamiseen käytetään juuri kiehahtanutta vettä. Jos vesi ehtii kiehua kauan, siitä katoaa happi ja teestä tulee kitkerää ja sameaa. Jos vesi ei ole kiehahtanut, teen aromit eivät irtoa parhaalla mahdollisella tavalla.

www.taipeioffice.fi/Suomi/Mu...uodaan.htm
www.lipton.fi/Lipton-FI/fi-2...malta.html
www.lipton.fi/Lipton-FI/fi-2...tki_2.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.01.2009 - 10:22

linkistä löytyy mainiot kattausohjeet, siitä vaan sovellat omaan käyttöösi:

www.heirol.fi/www/page.php?id=85

Lisätty: 20.01.2009 - 11:09

hupsista, taisin ymmärtää kysymyksen ihan väärin, sorry

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 10:31

Minulla on janilainen ystävä,joka on lähettänyt minulle kaikki tee-seremoniaan kuuluvat tarvikkeet.Japanissa jjokaisella vuoden ajalla on omat teensä.
Keitä vesi kiehuvaksi ja lisää teelehtien päälle,mieluiten kannelliseen astiaan.Anna hautua noin 10 min.Sekoita valmista teetä vispilällä ja tarjoile kaikkein pienimmistä kupeista mitä sinulla on.Käytä mieluiten aitoa,vihreää teelehtiä.Maun mukaan voi lisätä sokeria,vaahterasirappia,maitoa tai sitruunan palan.Lisukkeet eivät liity japanilaiseen teehen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 10:54

Jos ja kun laitan teetä, ei siinä ole kyse msitään varsinaisesta seremoniasta vaan siitä että olen flunssassa eikä kahvi maistu! Suodatan teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 12:06

Sen kerran kun juon teetä siinä eiole seremonioita,joko pussiteetä liotetaan mukissa,tai irtotee tehdään kannussa hauduttamalla,ja juodaan mukista,ei mitään laseja.