mikä on aamukampa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 17:08

se voilla todellinen tai symbolinen kampa, jonka piiken lukumäärä kertoo montako aamua on johonkin odotettuun tapahtumaan aikaa. Siitä sitten nyppästään joka aamu yksi piikki pois ja kun piikit loppuu niin riemu alkaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 17:17

vähän niinkuin joulukalenteri ;) avataan luukku tai poistetaan piikki, ja se riemu kun on aatto tai kammasta piikit loppu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 17:43

Se on tavallinen kampa josta poistetaan yksi piikki kerrallaan/ päivässä.. Käytetään just esim. kun lähtee matkalle tai on pääsemässä eläkkeelle, jne.. Jos kammassa on 24 piikkiä, niin 24 päivän ajan naksasee kammanpiikin poikki, kun kammassa ei ole yhtään piikkiä niin lomamatka alkakoon tai eläkepäivät tulkoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 17:49

Eikö ne inttipojat ainakin , ennen vanhaan niitä käyttänyt? ei oma kokemus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:14

Kammasta katkotaan piikkejä sitä mukaa kun valmistumis hetki lähenee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:20

Sillä on aamujen vähetessä vaikea kammata hiuksia joita ei ole.

Lähteet:
Intti ja oma nuppi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:33

Noo..oo, se aamukampa on se kampa millä haravoidaan aamulla sitä piänuppii ja iltakampa sit erikseen, mil pistetään sitä iltaluukkii niihi kutreihin mut vain ja ainoastaan silloin jos niin hiustupsukoit siel pääst tyrkkää sit viel 'illemmal' eikös?

Ja voip olla nuo yllä vastatutkin oikein, mut hiukka epäilen...hmmm... täytyypä taas miettii yön yli....

Lisätty: 19.01.2009 - 21:12

vitsi, vitsi, sanon tähän viel varmuudeks (lisätietoon), vaik ei tääl nuit tosikoit kuitenkaan tunnu olevan Napsus (muuten vaik ois voinu joku luulla vastauksestain, et oon ihan bondi eiku londi....eiku...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:39

aamujen laskentaa varten.. kuinka monta aamua on ennekuin armeija loppuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.01.2009 - 18:51

arnikan vastaus on just se, mitä piti sanomani minunkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:11

Jos käyt Suomen armeijan Sotkussa niin sieltä voi ostaa aamukamman, se sotilaalle hyvin tärkeä väline. Kamman piikki otetaan yksi kerraan pois niin tietää minkä verran aamuja on siten jäljellä. Kammanpiikkejä ei tietenkää voi ottaa enempää kuin vain vuorokauden aikana yksi vaan.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:31

Armeijassa tulee varsin tuttuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 10:59

Pienenä aamukampa oli kouluun lähtiessä,piti harata tukka joka aamu.sillä kammalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 12:59

Kun aamulla herää, niin on tukka pakko kammata ns. aamukammalla, jos siinä on vielä piikkejä tallalla.