Onko teillä ötököitä?

Tunnusta vaan pois. Meille on tullut ruokavarastoon sellaisia pieniä ja mustia ötököitä. En tiedä mitä ne on.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 13:22

Nyt ei ole ötököitä. Laitoin kaikki kuivat elintarvikkeet lasipurkkeihin. Eli makaroonit, jauhot, sokerit jne.
Kosteissa tiloissa kuten vessassa on joskus luikerrellut hopeanharmaita sokeritoukkia.Mutta pesin lattian desinfioivalla aineella hyvin nurkkia myöten ja nostin lattialämmitystä. Nyt nekin ovat vetäytyneet takaisin viemäreihinsä. Sokeritoukka viihtyy kosteassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2009 - 13:26

Ei onneksi ole minkäänlaisia kutsumattomia ötököitä.

www.helsinki.fi/fi/index/kau...53676.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 13:56

Meillä tulee ilmoisjakelulehtien välissä jotain lentäviä vihertäviä ötököit ja hiiriä rapistelee seinien välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 13:57

Kesäsin kärpäsiä tosi paljon,naapurissa navetta ja hyttysiä,kun asumme kuusisen metsän suojassa.Tietyn halppis vehnäjauhon mukana usein tuli mustia mönkijöitä,vaihdoin toiseen merkkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 14:14

On meillä semmoisia pikkuruisia kukkakärpäsiä välillä. Arvelen, että ne elävät kukkamullassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 14:18

ei ainakaan tällä hetkellä. tarkoitus olisi ostaa rasioita joihin laittaa kuivat aineet keittiössä. ja keväällä täyssuursiivous tarkoitus tehdä. koirasta lähtee karvoja joten siivousta harrastan niin paljon kun vaan kerkiän. wc:ssä joskus muutama sokeritoukka nähty...joten kunnon kuurauksia ja seessamia perään viemäriin niin kyllä lähtevät. puistattaviahan ne ovat kaikki ylimääräset ötökät...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 14:33

tunnustan 1 iso syö kaikki hyvät leikkeleet, 3 vaalea tukkaisia hihittelevät ja aamuun mennessä kaikki pillimehut on hävinneet. Ne on samat jöntät jotka pipoja pihisti pimeällä aiempina vuosina. Turun alueelta voi kysellä kaikki mitä o muutenkin hävinny nii ei mittä löydy eikä nii halukkai hakemakka. öTÖKÖIST MITTÄÄ TIETOO ELÄKÄ KERRO ET TURKULAISE OLS ERES KUULLUKKA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 14:58

En nyt ole nähnyt joskus oli jotakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 15:19

Kun murkut on talviunillaan niin ainoastaan muutama sokeritoukka viuhtaleen silloin tällöin, muuten on tosi rauhallista näin maan tasallakin asustellessa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 15:47

Vessassa tapaan joskus semmoisen harmaan pienen ötön ja nee asustelee seinän välissä,, kylppärissäkin niit joskus on.. Ovatten kuulemma kosteentilan ötöi ja harmittomia sellaisia.. Olen nimenkin kuullut mutta nyti en muista.. - - - Kesällä on muutama kärpänen pörräämässä, joskus ampiainen eksyy sisätiloihin.. Hiiriä ei tääl sisällä ole mutta autotallissa kyllä ja varmaan kellarissakin,, en ole niinhin törmännyt ja parempi onkin että pysyttelevät piilosilla jos täällä meinaavat jatkossakin asustella.. - - - Kesäisin myös kukkakärpäset/ 'banaanikärpäset' ovatten kanssa liikenteessä täällä sisällä ja niistä en tykkää laisinkaan..

Lähteet:
Omat kokemukset siivekkäistä sekä pikku nisäkkäistä tääl meitin 'tuvassa'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 16:43

Kukkakärpäsiä joskus on..enemmän silloin mikäli kastelen liikaa. Kesällä jokunen kärpänen ja itikka. Vilma-kissa pitää hyvän huolen meidän reviiristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 17:06

täläl hetkellä ei ole mut kesäsin kyllä hyttysiä ja kärpäsiä pörrää ympärillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:14

Onni tuossa yx yö pyydysti jotain pientä perhosta? tulevat polttopuiden mukana, mut en ole pitänyt niitä pahoina ja joskus hämähäkki pyrkii pakoon uhkaavaa tosssun pohjaa..kessällä , samainen onni tuo sisälle sudenkorentoja..otto ja onni hoitelee pihareviiriltä myyrät, hiiret ja otto on jo 2 käärmettäkin pihaan tapanut, kunnon kissa on otto..anteeks eläin suojelijat, mut meilä noit kykyjä on kyl riittävästi..en kanna huonoa omaatuntoa noidenkin tappamisesta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:16

Ei muita kuin ns. banaanikärpäsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.01.2009 - 18:28

Kukkakärpäsistä pääsin, kun annoin kukkieni kuolla. Kesällä tulee sitten kärpäset ja hyttyset. Jokunen hämähäkkikin eksyy joskus suunnasta ja tulee parvekkeelta sisälle. Muita önkiäisiä ei ole näkynyt. Jauhopussit kuivassa paikassa, niin ei tule ötököitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:33

meillä taitaa olla vähän köyhät eväät, ei houkuta edes ötököitä (joskus lihavina vuosina oli niitä banaanikärpäsiä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 18:43

ei onneksi ole:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:20

Ei ole näkynyt ötyköitä, mutta olen kuullut tuttaviltani että heillä on esim. viemäritoukkia ne tulevat jostai vessanpöntön alareunasta tiivisteitten välistä, ne ova väriltää hopeanvärisiä, toinen kaveri kertoi hän asuu kerrostalossa niin kuivien ruokien kaapissa on useasti jotain mustia ötököitä noi sentin pituisia isommat, tuliskohan ne sitten kaupasata ostetussa pakkauksessa, yksikin kaveri että niitä mustia on aika paljonkin joskus kun ne tulee pusseista ulos jalottelemaan kaappiin, silloinhan ne on kyllä hellppo poistaa. Kyllä ne ovat aika ilettävä näköisiä, ei niitä kuivamuonia mieli ole syödä eikä niistä valmistaa ruokaa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 10:03

Ei ole nyt mitään näkyviä. Välillä on jotakin pörriäisiä ja mönkiäisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.01.2009 - 16:11

on, kaks pikkusiskoa. ;<

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 19:29

Joulun jäljiltä oli vielä viime viikolla Amaryllis pöydällä ja sen mukana tuli pieniä kukkakärpäsiä. Eipä muita onneksi, mitä nyt villakoiria välillä nurkissa mutta onneksi nekin pieniä.

Ja ne jauhoissa olevat pikkumönkijäiset ovat jauhokuoriaisia. Silloin ei auta muu kuin heittää pussi pois ja pestä kaappi hyvin. Jauhot tiiviisiin purkkeihin jatkossa.