hotellien henkilökunta antaa kyllä ulos itsestään hienon kuvan.mutta kaikella ontoinenkin puoli onko sinullla huonoja kokemuksia

samana päivänä saattaa käydä jopa 3 eri siivoojaa.mukana vaikkapa pyyhy jos huoneessa on joku haluavat vaihtaa wc pyyhkeitä . mutta jos ei ole? kerran tullessa huoneeseeni miespuolinen siivooja oli kaivamassa matkalaukkuani.kaikki mahdollinen turvalokeroon,en eään luota henkilökuntaan.myös matkaoppaat myöntävät tämän tavan .varokaa pyöräilijöitä .laukku lähtee helposti.mutta näin se suomessakn..

Avainsanat: playa de las americas espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 09:43

Meillä kävi rosmot Mallorkalla 20v.sitten..oli huone ruokasalin jossa ulkoneva katos ns.terassi, Niin sen yläpuolella oli parvekkeeme, kuten 6 muunkin, ja joku tunisialainen, jonkun näkö kommenti.oli vain riuhtaisut partsin oven auki, siinä tosi huono lukko, totesi poliisitkin,..sormus ,kamera,jotain pikkusälää, mut tallelok.avainta oli etsinyt jäljist päätellen, minäpä olinkin siinä ovelampi ,kun olin avaimen kätkenyt, niin et rosmo ei sitä löytänyt..kaikki 6 huonetta putsas, ennen kuin naapuri meni huoneeseen ja huomas saman sit, kuin mekin...Haettiin portsari paikalle, joka ei sitten millään ois soittanut poliiseja, tulihan ne sit vihdoin tuntejen päästä klo jo n23..joten seuraavan päivän tekemän ilm.Opas ei mukaan tullut ja me koko ronkka konkka oltiin siel laitoksella, eikä yksikään poliisi puhunut engl.joten monta tuntia saatiin siellä ootel, et saatin espanja-englanti tulkki ja ne rikos paprut tehdyksi..monia reissui tuonkin jälkeen tehty, mutta aina jo tilattaes matkaa pyydän korkeamman huoneen, vähint. 3krs..

Kysyjän kommentti

minä myös yritän aina ylemmäs maasta vaikka hotelit olis kuinkahyvin vartioitu niin aina on näkynyt epäilyttäviä kulkijoita entiselle työkaverilleni oli harvinaisen huono tuuri thaimaasa ,parveke maan tasalla kahdenviikon aikana oli sitä kautta tultu sisään kaksikertaa .parvekkeen ovien lukot on kanariansaarilla ja thaimaassa aika kevyitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2009 - 17:57

Onneksi ei ole noin pahoja kokemuksia ja toivottavasti ei tulekaan.Marseillessa oli respasta vaikea tilata taksi vaikka vettä satoi kun Esterin....Kun supermarket oli vaa 200m:päässä. Oikeesti yli kilometri.Ei auennut minulle mikä mätti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:36

En ihan allekirjoita tuota. Espanja ei tosin ole Suomi,mutta minulla ei koskaan ole viety kanarialla hotellihuoneesta mitään,vaikka olen siellä viettänyt jo 26 lomaa välillä useitakin viikkoja kerrallaan.
Tottahan siellä siivouskulttuuri on erilainen kuin meillä,mutta se on heidän tapansa ja ja hyvä niin.
Tosin Tyhmä on se joka ei laita koruja ja arvoesineitä turvakaappiin vaikka olisi sitten suomessa hotellissa.

Lisätty: 17.01.2009 - 18:53

Toki poikkeuksia aina löytyy.
Olen kyllä katsellut joitakin "suomipoikia maailmalla" huvittuneena ja miettinyt ihan itsekseni ,että kauankohan kestää ,kun lompsa lähtee, lökäpöksyjen takataskusta humalassa örvellettäessä. Tallinan satamassa näkee näitä ihan useita tapauksi päivässä,jos viitsii vain katsella. Surullista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:52

Hotellien henkilökunnasta ei nyt ihan tuonkaltaisia kokemuksia ole, mutta ravintoloiden tarjoilijoita sen sijaan löytyy moneen lähtöön, esim. Tunisiassa meidät revittiin puoliväkisin erääseen ravintolaan, ja tarjoilija oli pelkkää hymyä, vinkkasi silmää joka välissä ja nauratti meitä minkä ehti. Ravintola epäilytti meitä alunalkaenkin, joten pari minuuttia kuivaa ruokalistaa tutkittuamme päätimme huomaamattomasti vaihtaa ruokapaikkaa. Tarjoilija kuitenkin huomasi poistumisyrityksemme ja hetki sitten vallinnut lämminsydäminen käytös vaihtui pilkkahuutoihin ja kirosanoihin. Jätti erittäin epäluotettavan kuvan paikallisten palveluasenteesta.

Dubaissa taas eräässä hotellissa tutustuin baarimikkoon, joka näytti päällepäin huipputyytyväiseltä elämäänsä, mutta myöhemmin kertoi sähköposteissa karusta kohtalostaa: palkka alle 200e kuussa, sai pitää lomaa viimeeksi 4 vuotta sitten, passi työnantajalla "panttina"..

Nyt meni taas ohi aiheen, anteeksi :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 18:53

Olen viettänyt useita vuosia syksyn jollakin Kanarian saarella ja minulle ei ole käynyt vastaavaa. Pikemminkin olen saanut metsästää siivoojaa, mutta kurjaa kuultavaa tuollainen.

Mutta kummallinen tapaus sattui Hotelli Korpilammella vuosia sitten. Hotellissa järjestettiin erään ammattiliiton vuosikokous ja vieraita oli tupa täynnä. Odotin hotellihuoneessa puolisoani kokouksesta ja pesin tukkaani. Ovikello soi ja ovella seisoi kolme miestä. Kuulemma olivat erehtyneet kerroksesta.

Jonkin tunnin kuluttua sama kolmikko seisoi taas ovellani ja taas kuulemma väärä kerros.
Miten samat miehet erehtyivät aina kerroksesta.

Saa sitä olla varovainen Suomessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:10

Enpä ole minäkään noita kovia kokenut, olis kyllä hyvä muistaa ettei itse aiheuta turhaa kiusausta henkilökunnalle, siihen pöydälle saattaa helposti unohtua rahaa enemmän kuin siivoojan kuukausipalkka on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 21:16

Eipä tosiaankaan ole ihan noin karkeeta ollu.Eikä se varmaan ollu siivooja joka niitä laukkuja kopeloi, vaan tosi varas joka oli pukeutunut siivoojaksi.Kyllähän se on aina oltava varuillaan ja yritettävä jo ehkäistä etukäteen varkaudet, eli pitäkää tavaranne silläilla, ettei arvokkaat asiat roiku siinä näkyvillä, niin ei tule edes ajatuksia varkaille, kun pidätte ne piilossa ja mieluimmin turvasäiliössä. Joka paikassa on sama tilanne varas voi tulla olet missäpäin maailmaa tahansa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 23:24

Mitään ei ole koskaan viety, tietääkseni ainakaan :) Kuitenkin kaikki oleellinen jemmassa ja tallelokerossa. Ja tulee sielä pysymään. Mutta sama koskee myös suomessa hotelleissa. En jättäisi rahaa tai koruja lojumaan pöydälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 08:35

Joskus on yritetty yöllä huoneeseen. Nykyään pidän valot ja radion(jos on ) auki. Viimeksi Teneriffalla ollessani oli kyllä luotettavat siivoojat. Kolikoita lojui pöydillä ja puhelimia ja kameroita kaiken aikaa. Mitään ei viety.(Vävyni luotti, minä epäilin).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 09:46

On kohdeltu aina hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 01:59

Mitään ei hävinnyt huoneesta eikä matkatavaroista. Palvelu oli moitteetonta ja ystävällistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 08:39

Ei ole mitänä ikäviä kokemuksia. En tosin käy koskaan Espanjassa josta olen kuullut kainelaista outoa toimintaa. Maana Espanja ei kiinnosta, ei tenkään Kanaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 20:54

Hotelleissa on ollut päälisin puolin ihan asiallista kohtelua, joskin muutamassa paikassa henkilökunnan kuritus on kuulunut korviini asti. Myöskin heidän palkka on meidän palkkatasoon verrattuna surkea.