Mikä oli ensimäinen palkallinen työpaikkasi ja minkä ikäisenä?

Itselläni oli hernepellot noin 1 kk ja en muista mk.määrää, olin 12 v.

Lisätty: 14.01.2009 - 22:11

niin ja ostin ekan ripsivärin jonka piilotin äidiltä ja salaa käytinkin sitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 22:03

Jos sitä työksi kutsutaan niin <10v keräsin puolukoita että sain ostettua itselleni Leijona merkkisen rannekellon.

Lähteet:
Mukavat lapsuusmuistot

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.01.2009 - 22:10

Muistaako kukaan sekatavarakauppaa. Olin kiireapulaisena 14-vuotiaana. En ymmärtänyt siitä vaaàsta mitään. Taisin myydä alehintaan kaikki hedelmät. Kahvitkin siellä jauhettiin siihen aikaan itse. Harvat osti valmiita paketteja. Mukava työ, kauppa oli samassa talossa missä asuin. Lyhyt työmatka kruunasi koko työrupeaman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 22:11

Ekakerran olin palkattuna lapsenlikkana 12vuotiaana,tietysti koulusta kesälomalla.Muistan vieläkin pojan nimen ketä hoisin hän oli Mika nimeltään.Kyllä täytyy sanoa,että intoo oli enemmän,kun taitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.01.2009 - 22:16

Huolto-asema 13 v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 22:22

12 vuotiaana aloitin jakamalla yöt lehtiä ja päivät opiskelin. Ja siitä se on sitten jatkunut yrittäjänä vuosikymmeniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 22:29

Olin koulutyttönä kesälomittajana valtion puhelinkeskuksessa ensin 1 kk ja seuraavina kesinä 2 kk. Muistaakseni sinne piti olla 16-vuotias ennenkuin pääsi hommiin. Se oli niin sanottu puoliautomaattinen keskus, josta piti tilata ensin kaukopuhelut, jotka sitten välitettiin tilaajalle. Muistan kun tilausta vastaanottaessani piti vastata "valtio-riks".

Lähteet:
nuoruus ja eka tili

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 22:52

12 vuotiaana vanhempieni ruoka ja kahvipaikassa kesällä tiskaamassa, myöhemmin tuli ammattikin ravintola-alalta useiksi vuosiksi ns. extra lisärahojen tarpeeseen oman työni lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 23:26

14-vuotiaana vesitaksissa 'narupoikana' , eli se ketterä hyppyrotta joka oli ensimmäisenä laiturilla ja lähti sieltä viimeisenä (en muuten työaikana pudonnut kertaakaan mereen, vapaalla kyllä monesti).
Seuraavana kesänä olinkin jo oikein 'verokirjahommissa' , Kansanvalistusseuran polkupyörälähettinä, tuli Helsingin kadut ja oikopolut tutuiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 08:35

Töitä tuli tehtyä jo alle 10 vuotiaana.Mutta ihan oikea työ josta sai rahaa ,eli palkan,oli taimen istutus ,istutettiin kuusen taimia keväällä.olin 15 vuotias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 19:00

Perunan pano 10v, tienesti ei suuren suuri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 21:04

lapsenlikkana olin sukulaisilleni n.10-13 vuotiaana. siivojana muistaakseni 14-15 vuotiaana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 17:35

tais olla 13 vuotiaana mansikanpoiminta, jossa olin peräti 10 päivää yhtäsoittoa. todella mukava paikka kesälahdella.:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 23:44

Taisin olla n. 15 v ja työ oli kunnan kesätyötä; haravointia ja siistimistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
jem
Vastattu: 20.01.2009 - 15:02

Rappusiivous 15v

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 19:51

15 vuotiaana olin leirintä-alueella töissä,ihan mukavaa hommaa,mut pomo oli ärsyttävä