Kas on vielä tarpeen rakentaa uusia ydinvoimaloita suomeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 23:13

Jotenkin tuntuu vähän siltä kuin siinä yhdessä sadussa missä otettiin peiton yläpäästä pois, että saatiin lisää jalkopäähän kangasta. :P

Kysyjän kommentti

Juuri niin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2009 - 22:41

Kyllä niitä tarvitaan sähkön saamisen puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 00:50

valinta kysymys, mistä me se lisäenergia hankitaan (jota kuitenkin tarvitaan vaikka kuinka lamppuja sammuteltas puolesta illasta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 09:11

Olen kyllä laskeskellut,jos hankkisi jonkun generaattorin ,tuo sähkön hinta kohoaa koko ajan,niin tuntuu ,että melkein millä tahansa tekisi oman säkön samaan hintaan.Sillä aikaa kun ei ole sitä generaattoria niin jostain se pitää hankkia se sähkö,miksei sitten lisä ydinvoimasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:25

Tarvitaan energian saannin turvaamiseksi.

Lisätty: 15.01.2009 - 14:26

Metsäteollisuus ja sen tuote paperi on kautta aikojen ollut maamme ykköstuotteita. Ns. raskast ateollisuutta tarvitaan, ei maa pysy pystyssä sillä että tuotamme ns. peiniä palveluita toinen toisellemme.
raskaan teollisuuden viennilä on maamme hyvinvointi vuosikymmenin varrella rakennettu eli sen jälkeen kun raskaat sotakorvaukset oli "velivenäläiselle" maksettu.
Nyt lähinnä huolenaihe on se miten kansantalous pyörii tulevaisuudessa. Hyvä tietysti jos asioita ei syvällisemmin ymmärrä... voi vaikka rauhassa "vihertää"...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 10:41

Jos otettaisiin järki käteen niin yhden ydinvoimalan verran sähköä saataisiin käyttämällä loissähkö hyväksi. Teollisuus myö etenkin energiaa kuluttava paperiteollisuus vähenemässä kovasti>järkevää pitää tauko Olkiluodon valmistuttua ja katsottava tilanne uusiksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 11:00

paljon on muita järkevämpiä tapoja tuottaa sähköä.Voimala rahalla saisi tosi moneen talouteen tuettua maalampöä ja aurinkopanelli järjestelmät,en ymmärrä ollenkaan kuika voidaan ahneesti käyttää jotain sellaistä ,kuin ydinvoimalat,jäte ongelmaa ei edes ole vielä ratkaistu!!!!!!!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:42

No ei todellakaan!