missä on Gotham City

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 21:38

Sitä ei niinkun oikeesti ookkaa, koska se on Batmanin kuvitteellinen kotikaupunki DC Comicsin sarjakuvissa, TV -sarjoissa ja elokuvissa.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Gotham_City - 20k

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 21:57

Ja se luola mistä auto tulee ja naamioitunut mies ja se Robin jotka ovat pukeutuneet värikkäisiin sukkahousuihin on vaan keksitty juttu.Miehet on rumia pukeutuessaan niin.Ei ole totta vaan filmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:04

Gotham City on juuri siellä missä mielikuvituksesi kertoo sen olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:36

Aikuiset varmaan tietävät sanomattakin missä se on. Lapsille voi kertoa että jossain Englannin erämailla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:47

Gotham City on Batmanin kuvitteellinen kotikaupunki DC Comicsin sarjakuvissa, TV-sarjoissa ja elokuvissa. Kaupunki esiintyi ensi kerran "Detective Comics #48" -sarjakuvalehdessä vuonna 1941.

Alan Mooren kirjoittamissa tarinoissa norjalainen palkkasoturi perusti Gotham Cityn vuonna 1635, mutta britit valloittivat sen myöhemmin. Kaupunki sijaitsee Atlantin rannikolla, ja sillä on pitkä ja rikollisuuden värittämä menneisyys. Aluksi se oli rosvojen ja merirosvojen paratiisi, mutta myöhemmin Pohjois-Amerikan mahtavat rikollisperheet muuttivat Gothamiin, minkä jälkeen syntyi monia mielenvikaisia naamioasuihin pukeutuneita rikollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:43

Sehän on tietty Gothamissa.