onko ollut aiheita joista kotona ei saanut puhua kuten minulla?

Politiikka, uskonto , sekä mikä liitty navan alle.

Lisätty: 12.01.2009 - 19:00

Kiroilusta sai vaan tukkapöllyy.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2009 - 19:32

Meillä ei puhuttu yhtään mitään. Moitteita tuli kyllä melkein joka päivä. :P

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 18:49

no meillä oli vähä toi sota, oli senveran kipee juttu ja niin lähellä, ei se ihan tabu ollu, vastattiin kun kysyi, muttei muuten puhuttu (ainakaan lasten kuullen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:53

Onneksi ei mitään varsinaista paitsi kiroilu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:54

eip.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 19:03

Kyllä meillä sai kotona puhua ihan mistä aiheesta vaan. Mutta eihän meitä lapsia politiikka niin kiinnostanutkaan. Kaikesta muusta olimme kiinnostuneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:10

kiroilu oli meilläkin melko pannassa, että tuppas menee kurituksen puolelle jos ei älynyt pyytää anteeksi lipsahdusta
muistan muuten yhden sateisen sunnuntai iltapäivän, kun käytiin iskän kanssa läpi kiellettyjen kirosanojen lista selityksineen, olin juuri aloittamassa leikkikoulua, siksi valistus (ja silloin opin ne viimeisetkin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:11

Sai aika vapaasti puhua kaikki sisarukset tiesivät mistä ei sovi puhua ääneen.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:16

en muista ainekaan mitään erityistä, varmaan kiroilu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:25

Kyllä kuolemasta puhuminen oli kiellettyä. Vasta nyt olen oppinut, että se kuuluu elämään eikä sitä tarvitse pitää piilossa vaan siitä puhuminen voi jopa helpottaa sen pelkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:40

eipä oikeastaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:56

Meillä oli kanss toi kiruilu, tukka pöllyä sai ,jos vanhemmat kuuli, mut jengis sit välil pärräs...Niin ettei ne kirosanat uusia ollu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:10

Ei ainakaan ole muistissa, että erityisesti olisi mitään kielletty..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:40

Varsinaisesti kaikesta sai puhua mutta ei kiroilla,sekin oli turha kielto mentiin nurkan taakse ja kiroiltiin kuorossa ,veljien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 12:37

olihan niitä,enemmänkin,kuin laki sallii.Kaikki seksuaalisuuteen liittyvä,ihmisten välinen tasa-arvo jne. Joskus puhuminen yleinsäkkin oli vaarallista .Omassa kodissa nyt aikuisena ei ole lapsiltakaan kiellettyjä puheenaiheita.Kiroilusta en ole kyllä tykänny silloin ,kun lapset olivat pieniä.Murkkuikäisiltä sitä sitten jonkinverran uhmien kanssa kuulikin.Kuuluu asiaan ja täytyykin uskaltaa kotona ilmaista tunteitaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 13:24

No oli parempi olla hiljaa keskustelemaan opin myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 17:56

Kiroilua ei hyväksytä meidän kotona. Eikä mitään kakka juttuja :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 13:32

Rumaa kielenkäyttöä ei olisi sallittu, ei siitä sen enmpää puhuttu mutta oli itsestäänselvyys.
Kuului asiaan että lapset eivät saaneet riehua ylimpänä jos oli esim. vieraita, niin oli opettettu ja kilttinä tyttönä tietysti omaksuin sen ilman mitään mutnoita. Hyvästä ja ohjaavasta kasvatuksesta olen vanhemmilleni todella kiitollinen, niinkuin myös saamastani tapakasvatuksesta.
(Äitini oli opettaja).