Jos on ns. markkinointikielto puhelimeen ja koti osoitteeseen mitä voi tehdä kun henk. koht. nimellä mainoksia tulee sittenkin.

Lisätty: 12.01.2009 - 17:50

Joku kerran ilmoitti että naisellekin voi tulla viagra tablettien tarjous nettiin, minulle tuli myös sellainen mutta ajattelin tätä muuta mainontaa tällä kertaa, mullahan seisoo koko ajan , toi järki.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 18:39

On ikävää, että markkinointikiellot eivät aina käytännössä toimi. Toisaalta, sinnikkyys palkitaan useimmiten, niin tässäkin asiassa. Kääntymällä puhelimitse henkilökohtaisesti (ei netin kautta) suoraan mainosten lähettäjien puoleen ja varmistamalla suoramarkkinointikiellon, asiat yleensä johtavat toivottuun lopputulokseen. Näin ainakin omalla kohdallamme.

Kysyjän kommentti

olen toiminut jo vuosia kuten neuvoit.ajattelin että tämä vastaus auttaisi muita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 17:44

Tuosta asiasta oli kerran pitkä keskustelu telkkarissa jossain kuluttajasuojaohjelmassa. Siinä sanottiin, että ei ole mitään tehtävissä, jos niitä mainoksia ja soittoja kaikesta huolimatta tulee. Ja uskon, että näin on. Olen myös itse kieltänyt mm. täällä netissä monessa yhteydessä, että ei mainontaa ja markkinointia. Silti niitä tulee. Joka päivä on sähköpostissakin 5-10 eri tahojen lähettämää ilmoitusta tms. Postiluukkuun en ole vielä kieltoa laittanut. Olen jaksanut toistaiseksi kantaa ne mainokset roskiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 17:56

Kysyppä puhelimessa että kuuluvatko he suoramarkkinointiliittoon.Jos ei niin miksi jos kuuluvat niin sano että on esto.Postit voi repiä ja laittaa paperinkeräykseen.Puhelimessa on se toinen tapa jättää vastaamatta tuntemattomaan numeroon.Sähköposti onkin ja vaikeampi asia.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:04

puhelinmarkkinointi minulle loppui tyystin kun pistin jokaisen soittajan tenttiin, mistä olivat saaneet numeroni ja kysyin kaikki heidän yhteystietonsa jatkotoimia varten, useimmat puhelut katkaistiin kesken eikä uusintasoittoja ole tullut ... pari vuotta jo hyvin hiljaista tällä sektorilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 18:25

ongelmat ovat samat minullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:31

Ainut joka on mi nua harmittanut ne suomesta tulevat lehtimyyjien jatkuvat soitot ,että haluatko sitä ja sitä lehtee olis niin hyvä tarjous ja niin edelleen.........heihin ei auta mikään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:32

Näitä markkinointi juttuja tulee joka paikasta, vaikka onkin estot päällä. Ne tietysti rauhoittaa tilannetta, mutta jos jossain osallistuu arvontaan, niin taas tulee jostain jonkinlaista mainosta, joten kun teette kielto ilmoituksen olkaa tarkkoja mihin kissanristiäis-kilpailuihin osallistutte

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:14

Minulla on auttanut puhelin myyntiin tämä,kun sanon niille kun tyrkyttävät lehtiä tai kirjaa.Kirjan lukupalkka haluan 200€ jos luen sen kirjan.Lehti myyjälle sanon 30€ joka lehden väliin rahaa,niin saat lähettää.Myynti soittoja ei ole tullut vuosiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2009 - 18:52

Kun soittavat niin sano kuten minäkin en ota vaikka ilman antaisit-eipä ole enää soitellut. Joku mun kaveri uhkasi ilmoittaa mustalle listalle jollei mainokset lopu>kuulemma mainokset loppuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 19:27

Suoramarkkinointikiellon astuminen voimaan vie aikaa n. 3 kk ja se pitää uusia määräajoin.
Jos sanot myyjälle, että sinulla on suoramarkkinointikielto, eiköhän se siitä tokene. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 19:13

Mulla on suoramarkkinointikielto voimassa täytyy taas jossain vaiheessa uusia se. Toimii kyllä hyvin jos joku puhelinmyyjä on soittanut ja hänelle olen ilmoittanut, että tälläinen on mulla voimassa he ovat kiittäneet ja laittaneet luurin kiinni.