Valkoisiin vaatteisiini tulee harmahtavia läiskiä pesukoneessa. Mistäköhän voi johtua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 15:13

pesuaineen annostus saattaa olla liiallista, koneesi lämpövastukset kalkiutuneet, koneesi tarvitsee tällöin kalkkisaostumaan tarvittavaa poistetta, Saksasta etelämpään pesuaineita markkinoidaan tällä ominaisuudella. Suomessa markkinoidaan yleensä kalkkisaostumia poistavia aineita .erilaisille laitteille, laita kone toimimaan kuten normaalisti mutta ilman pyykkiä ja annostuslokeroon etikkaa niin paljon kuin menee. luultavasti ongelmasi poistuu.

Lisätty: 12.01.2009 - 15:16

Fosfaatiton pesuaine voi tehdä myös näitä läikkiä, valkoiselle harmaata, mustalle myös.liian täysi kone myös.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 15:20

Olen maarit3 kanssa samoilla linjoilla. Viel on olemassa erillisiä kalkin poisto tapletteja joita voi laittaa pyykin joukkoon, niin kone puhdistuu samalla.Kannattaa kuitenkin laittaa kirjopesun yhteydessä aluksi. Ja tuo annostelu on hyvin tärkee ja jos on vaikeita tahroja jo olemassa, niin ei ne aina lähde pesussa kokonaan,joten läiskät on jäljellä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 16:53

minulla jää joskus vaatteisiin oransseja rantuja jotka eivät lähde ollenkaan pois.. mutta luulisin että maarit3 vastasi aika hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 20:41

Apteekista saa myös sitruuna happoa jolla on sama vaikutus kuin etikalla. Joskus on myös hyvä pestä pesukone 90 asteessa ja kloriitin kanssa ( jokin vaate sekaan). Pitää muistaa vaan, että se vaate tuoksuu hiukan kloriitille ja se ei ole saman värinen kun koneeseen laitettaessa. Valkoinen pyyhe paras tähän pesuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:22

Pese tyhjä koneellinen niin kuumassa kuin koneesta irtoaa ja laita vain pikkasen pesuainetta. Noudata sen jälkeen pesuaineiden käyttöohjeita ja ÄLÄ LAITA KONEESEEN LIIKAA PYYKKIÄ!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 13:34

Perusasia on se että täytyy käyttää valkoisille vaatteille tarkoitettua pesuainetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:33

jo saamiisi vastauksiin ei ole mitään lisättävää. toivottavasti sait avun ongelmaasi.