Hampaan itsepaikkaus?

Mitä pitää ottaa huomioon, jos paikkaa hampaansa itse Cavit-merkkisellä paikkausaineella?

Avainsanat: hammas paikkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 08:28

Cavit on tarkoitettu väliaikaiseksi paikaksi, ja varmaankin paketissa on käyttöohje.

www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...5230824242

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2009 - 08:34

Olisin kuitenkin sitä mieltä,että kannattaa käydä hammas lääkärissä paikkauttamassa ne hampaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 09:17

Ainakin se,ettei paikkaus onnistu ja paikka ei pysy kiinni, sekä sovitus purentaan on mahdotonta tehdä itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 09:48

Luulen, että kysymys on vain purkan tapaisesta tilapäispaikasta. Koska hammaslääkäri oli sairastunut, hammashoitaja neuvoi puolisoani hakemaan apteekista ainetta, joka silottaisi lohjenneen hampaan pinnan. Sehän on kiusallinen ja kieli hankautuu aina hampaan kulmiin.

Hammaslääkäri hoitaa hampaan sitten lopullisesti parin kuukauden kuluttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 10:47

Tilapäispaikkaa voi käyttää jos ei heti pääse hammaslääkärille. Apteekissa kyllä vielä voit kysyä ohjeita vaikka löytyy ne pakkauksestakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:17

Suutari pysyköön lestissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:27

varmista että olet tilannut hammaslääkäriltä ajan, sitä tulet kuitenkin tarvitsemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:39

No jos sulla on tekarit niin suusta ulos ja pikaliimaa esille niin sillä se onnistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:35

pakkauksen ohjeesta saat lisätietoa, jos ei siitä löydy niin käy apteekissa tai soita hammashoitajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 21:28

Kyl tämä o hyvä sivu tämä napsu, ku en sit ikä ol kuulu tollasest aineest, mut ei todel kannat pitää kauaa, sinne hampii pesii äkiste pöpöi ja sit alkaa lmetun kova särky, ku pahast tulehtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 22:17

Hammaslääkäriin mars

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 15:44

Itse paikkasin hampaani purukumilla, en nyt muista merkkiä mutta ei se kauaa siinä pysynyt. Vinkin siihen sain täältä keskustelupalstalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2009 - 15:21

putsaa se ensin kunnolla ja muista että kyseessä on tilapäisapu, hakeudu hammaslääkärille niin pian kuin mahdollista (voi olla että muhitat isompaa pommia se tilapäispaikan alla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2009 - 18:35

Ja taas opin uutta! En ollut edes kuullut moisesta asiasta. Kiitos kysyjälle. :)