Wc-pytyn puhdistus?

Miten wc-pytystä saa pois tummentuneet kohdat? Ovat varmaankin jotain huuhteluveden mukana tullutta kalkkia, joka on saostunut pytyn reunoille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 23:57

Mr Muskel räjäyttää sinunkin pyttysi puhtaaksi (löytyy kaikista kaupoista)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2009 - 23:06

Ei muuta kuin kauppaan ja pesuainehyllyä katselemaan, aineita on paljonkin olemasa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 23:08

Kaupoista löytyy WC:n puhdistusaineita monenlaisia. Lue vähän tuoteselostuksia, niin löydät sopivan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 23:12

Jos pyttyyn tulee raita veden virtaama kohtaan,on syytä vaihtaa tiiviste säiliöön, koska virtaava vesi aiheuttaa sen raidan, vaikka vuoto olisi vielä niin pieni ettei sitä silmällä erota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:16

Astianpesukone tiskiainetta vaikka kattilan pohjalle ja kaada kiehuvan kuuma vesi päälle, sekoita ja kaada vessanpönttöön, mutta huom! ennen kuin VALUTAT pesuaineveden pönttöön tyhjennä pönttö vedestä siten että WC harjalla työnnät veden pumppausliikkeillä putkistoon. Jätä pesuaine vaikka yöksi vaikuttamaan. WC pöntöt
ovat posliinia kuten useat astiat, ammeet ovat emalia.

Lähteet:
Oma keksintö

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 06:42

Minulla on WC ankka toiminut hyvin,myöskin Kloriitia olen käyttänyt ,juuri hoin että annan liota hetken, tai sen ajan ,kun pesen muut wc,n pinnat,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 11:27

Cif (entinen Vim) toimii parhaiten jos pytty ei ole kauan ollut putsaamatta. Vanha hyvä aine on Klorin, jota on taas tullut kauppoihin. Siitä vain tulee vahva desinfiointiaineen tuoksu mutta tuoksuupahan sitten puhtaalta. Jotkut vierastavat sitä sillä sairaalahajut siitä väkisinkin tulevat mieleen. Pytyn reunalle laitettava huuhtelupuhdistaja on hyvä ratkaisu päivittäiseen puhdistukseen, ei pääse veden kalkit piintymään pinnalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 15:18

meillä roikkuupi sellain huuhtelupuhdistaja. mutta kaupoista kyllä löytyy räjäyttävää ainetta ongelmaasi. itse käytän Ajax:ia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:18

Ruokasoodaa ja etikkaa lyhdessä. Kuohuu kovasti ja puhdistuu. Jätän aineen päiväksi, tai yöksi ja sitten harjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 00:38

Kloriitti ja kylmä vesi. Kun antaa yön yli liota ja aamulla hinkkaa niin on taas ilo ähkäistä kiiltävän valkealla posliini jakkaralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 21:18

Osta sellanen saippua joka kiinitetään sinne vessaan pyttyyn ja kun vetäset ne saippuat irtoavat ja tulevat saippua vedeks ja puhdisvat liat.