Millaisesta antiikista tykkäät?

Minkä tyylisuunnan antiikki on mielestäsi kauneinta tai mitkä yksittäiset kalusteet/esineet?

Avainsanat: koti sisustaminen antiikki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 22:22

talonpoikais rokokoo (t. maalaisrokokokoo) paljon vielä tänäkin päivänä toimivia ja silmää mielyttäviä huonekalukokonaisuuksia , erikoissuosikki 'mahapiironki'

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 22:44

Biedermeier ja talonpoikaistyyli ovat sydäntäni lähellä. "Rakastan" kaikkia vanhoja koristemaalattuja arkkuja ja kaapistoja. Itselleni tärkeimmät ovat biedermeier tuolit ,jotka halvalla huusin huutonetistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 22:54

Isoisäni tekemä klaffipiironki, upeasti entisöitynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:08

vanhat patinoituneet huonekalut..vanhan ajan kalusteet joita ei ole entisöity ovat tosi nättejä..olen jo kauemmin ihaillut renginkaappeja mutten ole raatsinut vielä mistään ostaa sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:29

Edesmenneen appeni tekemä ruokapöytä on minulle rakas ja jokapäiväisessä käytössä. Lisäksi minulla on puhelin AC110, joka on yli 100 vuotta vanha. Ja saksanmaalta vanha kahvimylly.

En kerää antiikkia, olen siihen liian moderni. Säilytän vain sellaiset vanhat tavarat, joilla on tunnearvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 00:16

vanhat huonekalut talonpoikaistyyliset, myös astioista barokki astiat ( riihimäen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 00:57

Antiikia on niin paljon ,ettei sitä oikein voi sanoo mistä pitää! Olen itse ollu aikanaan keräilijä ja keräsin vanhoja kameroita sekä radioita, mutt sitten alkoi tulla tilan puute ja näin kaikki siirtyi museoihin. Nyt en kyllä enään ala hulluttelee, vaikka vanhat asiat onkin erittäin mielenkiintoisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 08:09

Huonekalut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 09:17

Kustavilaisia keräilen , vaaleat mööpelit kultauksineen ovat mieleisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 09:36

Joo antiikkia on paljon eikä siitä tiedä mistä pitää. Minä pidän kaikesta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 10:31

Kuinka vnha on antiikkia? On monenlaista vanhaa tavaraa josta pidä. Sen on oltava minun omaa silmääni miellyttävää eikä minun sitä pidä saada itselleni. Voin ihailla niitä vaikka museoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 11:53

Mahdanko olla ymmärtämätön vanhalle tavaralle, koska en pidä antiikista lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:45

Jos olis rahaa, sisustaisin enemmän antiikilla. Mutta nyt on vaan muutama arabian astia. No, en ehkä sittenkään laittaisi antiikkiin rahaa niin paljoa, helppo ostaa, vaikea myydä jos tarvitseekin joskus rahaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 00:39

vanhat tarve-esineet, niissä käytännöllisyys ja muoto ovat löytäneet toisensa vuosisataisessa etsinnässä ...