Kuinka paljon päivän mittaan käytätte aikaa ajatteluun?

Erotukseksi mielikuvaharjoittelusta, meditoinnista ja rukouksesta; tarkoitan ajattelulla tässä jotain semmoista ajatustyötä, jossa pohdiskellaan, etsitään ratkaisua johonkin asiaan ja tehdään tietoisia päätöksiä. Siis ajatellaan. :)

Älkää välittäkö tuosta kategoriasta; en tiedä mikä siihen sopisi yleisesti.

Lisätty: 09.01.2009 - 23:41

Ehkä en osaa ilmaista tarpeeksi tarkasti mitä tarkoitan ajattelulla. Olkoot! :P

Avainsanat: ajatustyö aika ajattelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 09:33

Ajattelen aika paljon päivän mittaan. Jotkut kysymykset täälläkin ovat sellaisia, että pistävät ajattelemaan. Iltaisin ajatusmylly oikein pyörähtää käyntiin. Joskus unensaanti vaikeaa, kun ajattelee mitä sen ja sen asian suhteen pitäisi tehdä tai miten ratkaisen tämän asian. Naisen logiikalla yleensä asiat sitten ratkeaa, ja tämäkös se miehiä naurattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2009 - 23:40

HÖH: yrotäppä olla ajattelamtta:) siis kaiken aikaa ihminen ajattelee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 23:41

En osaa sanoa aikamäärää. Mulla raksuttaa koko ajan.

Samaa kerran kysyttiin minulta rukouksen suhteen. Silloinkin vastasin, että rukoilen ja puhun Herralle koko ajan hiljaa mielessäni ollessani vaiti suu kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 00:04

taitaa minulla jäädä minimiin ajattelut..yleensä vaan teen asioita ajattelematta niitä sen kummemmin, välillä kyllä huomaan että olis varmaan pitänyt miettiä asiaa ensin ennenkuin rupean tekemään mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 00:06

mulla on hämäläisii sukujuurii, niinpä mulla menee ajatteluunki koko päivä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 00:23

Yritän ylläpitää sitäkin toimintoa työskennellessäni ja joskus, kylläkin liian harvoin, se on tuottanut jopa jonkun tuotoksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 01:42

Ajatellahan pitää kaiken aikaa ja jos pääset siihen ettei pönttö ole toiminnassa, niin se tapahtuu hyvin harvoin! Jos et ajattele kunnolla et myöskään saa mitään järkevää aikaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 01:57

Yritän ajatella kokoajan. Rukoilen tietty päivittäin minuuteista tunteihin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 08:00

ajattelen koko ajan, mutta ei ne ole mitään tärkeitä ajatuksia, öisin herään ja silloin ajattelen tärkeitä ja se ottaa välillä kipeetä,solut lähtee vissiin liikkeelle.Aamulla päätä särkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 10:55

Koko ajan on jokin asia mielessä, en kuitenkaan tiedä onko se ajattelua. Ajattelen kuitenkin silloin kun yritän keksiä vastauksia esimerkiksi Napsuun. Aikaa en voi sanoa. Voi olla, etä joinakin päivinä en ajattele mitään, mutta se ei tarkoita sitä, että olisi tyhjä pää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 11:20

René Descartes (1596 – 1650) epäili järjestelmällisesti kaikkea. Hän huomasi, ettei meillä ole keinoa varmistaa onko aistiemme antama tieto on totta. Se mitä näemme ja kuulemme voi olla unta tai harhaa. Emme tiedä.
Descartes kiteytti: “ajattelen, siis olen.” Tiedämme varmasti sen, että ajatuksemme on olemassa ja siksi myös ajattelija. Muu on epävarmaa.
www.lintukoto.net/agora/kirj...php?id=394

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 13:17

Toiset päivät menee rutiininomaisesti ilman erillisiä pohdiskeluja/ratkaisun hakemista, (tosin kaikissa toimissa tarvitaan jkv näitä, vaikka kyse ois ihka jokapäiväisistä asioista).
Pidän kaikesta haasteellisesta ja ehkäpä siksi tulee useinkin ajateltua syntyjä syviä, ratkaisumahdollisuuksia erilaisiin asioihin, töissä, kotona. Nyt kun tätä asiaa pohdiskellut tässä, niin sanoisin, että päivässä/vrk keskimäärin menisi tällaiseen ajatustyöhön noin 1-2 tuntia.... täytyypä vielä pohtia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:46

Lähes koko ajan ja pahinta on, kun ne ajatuspiikit tulevat juuri silloin, kun olisi mentävä nukkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:17

No ajattelen koko ajan ja ihan liikaakiin välillä. Osaiskin olla ajattelematta niin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 12:44

Ei nyt mikään aikaa voi sanoa. Työni edellyttää ajatettelua koko ajan mutta joskus on niin kiire että tulee ahkeroitua putkeen mutta pian huomaa kyllä että on pidettävä tuumaushetki.
Kotona ajattelen intensiivisesti, enimmäkseen omia asioita mutta tulee niitä työasiodenkin oivalluksia mieleen kun rauhoittuu kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 19:06

liian paljon. joka välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 03:34

en paljookaan iltalehden mukaan se lihottaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:28

kyllä se on jatkuva prosessi, välillä poukkoilee vähän enemmän, välillä vajoaa kovinkin syvälle jonkun asian kanssa