Jos Yellowstone-tulivuori purkautuu, muuttuuko säätila koko maailmassa?

mtv3-uutiset

Lisätty: 09.01.2009 - 23:25

Okei! Mutta muuttuuko säätila nopeasti ja radikaalisti. :P

Avainsanat: tulivuori tuho

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2009 - 23:40

tää nyt on vähän terminologiaakin, mutta säät vaihtelevat aika laajassa skaalassa ihan normaalistikin, suuri tulivuorenpurkaus, joka lykkää miljardeja tonneja tuhkaa ilmakehään, saisi aikaiseksi tilapäisen ilmastomuutoksen, jossa olisi suurkatastrofien siemen .... tosi monta jossaa ja konditonaalia, teoriassa kuitenkin mahdollista ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2009 - 22:13

Näin olen ymmärtänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:13

Säätila muuttuu kokoajan ilman purkautumistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 08:24

Sää muttusi tosi nopeasti,myös suomessa.On ollut juttuja menneistä ajoista,oliko1800 luvulta,Suomessa ajettiin hevosella juhannus kirkkoon jäätäpitkin.Talvi kesti 2 vuotta,henäkuussa satoi 30cm lunta.Tämä löytyy jostain arkistosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 08:36

Kyllä se vaikuttaa koko maapalloon.Kuminaaman skenaario toistuisi taas, silloinkin oli tulivuoren purkaus, oli kovat nälkävuodet, ihmiset söivät ruohoa ja kaikkea mahdollista koko euroopassa kuoli paljon ihmisiä ja eläimiä nälkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2009 - 09:23

Kyseisestä aiheesta tuli tv-ohjelma noin vuosi kaksi sitten. Siinä kyllä maalailtiin kaikenkaisia uhkakuvia. Aurinkokaan ei näkyisi tiettyyn aikaan, ilma kylmenisi, pimenisi ym. kauheeta. En muista ohjelman nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:01

juu, discoverylta tuli ohjelma jossa näin kerrottiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:52

Kyllä muuttuu, mutta kukaan ei pysty sanomaan tarkasti, miten paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 03:39

eiköhän...savumerkkejä ainaki nousee muutama

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 00:32

suuri määrä tuhkaa ilmakehässä muuttaa radikaalisti säteilytasapainoa ja seuraukset siitä voivat olla hyvin kohtalokkaita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 19:29

Tulevaisuudessa ihmiset toivottavasti oppivat kirjoittamaan "koko ajan" erikseen. Kokoajan on omistusliite sanalle kokoaja.