Onko totta,että korvaan puhallettu tupansavu parantaa korvatulehduksen?

Avainsanat: korvatulehdus tupakansavu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.01.2009 - 22:06

On saattanut olla jotain vanhan kansan poppaskonsteja, mutta minä en siihen usko. Päinvastoin, voi tulla tulehdus pahemmaksi. Tupakansavu ei ole missään asiassa hyväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2009 - 22:07

en tiedä parantaako se savu, niin ennevanhaan tehtiin ja sairaudet parani. Tiesitkö, ettö 99 % sairauksista paranee kun annetaan aikaa parantua, omia aikojaan ilman lääkettä? Voi vahvistaa immuuni järj C- vitamiinillä , ecinaforsella ym.. mutta paranee ne..Nykyään vanhemmat vain ryntäävät heti hakemaan kuurin kun lapsi sairastaa. Vaikka tosiaan 99% paranisi ilman lääkettäkin :) Siinä miksi tupakan savu paransi.. on muuten parantanut omani korvanikin ja en ole syönyt penisiliiniä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:10

En ole ikinä kuullutkaan moisesta. Luottaisin kyllä nykypäivän konsteihin. Ja eihän se röökin savu muutenkaan mitään terveellistä ole..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:11

Ei ihan takuuvarmasti ole. Tupakan savu ei paranna korvaa eikä nenää, eikä mitään muutakaan paikkaa. Suosittelen lämpimästi lopettamaan kokonan tupakan savun käsittelyn.
Useat sairaudet paranee ihan puhaltamalla tai ilman puhaltamista kunha antaa ajan kulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:12

Hoitamattomat korva- ym. tulehdukset voivat äityä tosi pahoiksi.
Ja jopa käydä hengen päälle.
Viisainta vaan mennä lääkäriin, eikä yrittää poppakonsteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:19

juu ehkä ennen.. nykyään meillä on monet ns. terveellisemmät konstit.

lainaus lähteestä: Vielä viime sotienkin jälkeen lukemattomat suomalaislasten korvatulehdukset hoidettiin puhaltamalla korvaan tupakansavua tai laittamalla korvakäytävään lampaanvillaa.

Lähteet:
personal.fimnet.fi/laakari/h...lehdus.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:33

Sisareni keitti sipulimaitoa ja laittoi sitä korvaan ollessaan lapsi. Silloinhan uskottiin, että sipulimaito parantaa kaikki vaivat. :)

Kyllä minä ottaisin mielummin tupakansavua korvaan kuin sipulimaitoa.

Lähteet:
kansanparannuskeinoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 23:24

Tupakansavu korvaan turruttaa kivulta. Ei se mitään varsinaisesti paranna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 23:28

Kyllä siinä jonkunlainen vaikutus on, minä muistan ihan pienenä kun olin, oli kova korvasärky niin ukkini puhalsi piippunsa savua korvaani, se jäi niin elävästi mieleeni, nimittäin korvasärky loppui heti, olin silloin jotain 4-5 vuotias.
Sen jälkeen ei ole korviani ikinä korvakipuja. Tupakansavu oli silloin ihan yleinen hoitomuoto. En kyllä nykyään enää suosittele sitä kenellekkään, lääketiede on niin paljon kehittynyt.

Lähteet:
Oma muistikuva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 00:28

kuka mihinkin haluaa uskoa, plasebo vaikutus on ihan varteenotettava parannuskonsti,

kakarana jouduin jonkun kerran maalle, revin kinttuni piikkilankaan ja vanhaemäntä lappas päälle lämmintä lehmänlataa (lääkinnällisessä tarkoituksessa), on mulla toimiva kinttu vieläkin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:55

Älä usko. Se on myrkkyä, ei lääkettä. Joskus väitettiin ko. aineen helpottavan hammassärkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 20:11

Ei se varmaankaan autu, mutta muistan .että oltaisiin korvaani savua puhallettu