Mikä olis sopivin koirarotu minulle

-lenkkeilen aika paljon, samalla toivoisin että se olisi ns. vahtikoira kun asutaan ok-talossa ja ollaan joskus poissa. Koirani ei saisi olla isokokoinen eikä kallis.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2009 - 21:00

Sekarotusia saa varmaan halvallakin, vois vaikka lehteen pana ilmoituksen, halutaan ostaa tai ottaa. Koulutuksella ja kasvatuksella saa koirasta melkein minkälaisen haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.01.2009 - 20:55

Meillä on saksanpaimenkoira, hyvää lenkkiseuraa ja kyllä kauppiaat pelkää! On silti tosi kiltti ja ystävällinen, eikä kuseksi joka nurkkaan ku ollaa muualla pari päivää. Meidän koira on narttu joten se on sellanen keskikokonen. :) Hinta saattaa tietty olla aika hulppee, mutta niihä ne kaikki maksaa. Tietysti sekarotuset on kans hyvä vaihtoehto, jos hinta on este. Sanosin silti että koira maksaa aika lailla elämänsä aikana: ruuat, rokotukset, madotus ym. että mania kannattaa varata joka tapaukses.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 21:02

www.iltasanomat.fi/hauvakone/

Tuossa yllä on aikas hyvä linkki siitä että mikä koira sopisi juuri sinulle.. siin kysytään koiran kokoa, lyhyt karva/pitkä karvainen jne..

Tuossa vielä linkki www.google.fi/url?sa=t&s...Uvm5_dSzZg koiraroduista.. Huom: kaikista koirista ei ole rotuselostusta tuossa linkissä, mutta jos mieleisesi rodun löydät, niin kanattaa googlettaa se rotu, niin kyllä se rodun luonneselostus jostakin löytyy. Esim. wikistä.

Lähteet:
iltasanomat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 21:09

kannattaa katsoa netistä eri rotujen luonteita, ei kannata ottaa ärhäkkää koiraa jos ei ole koiran koulutuksesta kokemusta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:18

Monirotuiset koirat ovat tulevaisuutta ja niiden perimä alkaa parantua pikkuhiljaa kun rodut sekoittuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:38

Suomalaiseen luontoon sopii pystykorva vaikka sekarotuisena. Aioa haittapuoli on sen nalkuttava haukkuminen. Mutta senhän voi yrittää saada kouluttamalla pois pentuna.

Se on ystävällinen, innokas ja kiltti. Varsinainen vahtikoirakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 23:22

Minusta saksanpaimenkoira tai yleensäkin joku paimenkoira olisi paras. Lenkkeilyä se ainakin tarvitsee paljon. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 23:52

yhdellä tutulla on Labdadorin noutaja juuri tuossa 'käytössä' ja näyttää toimivan hyvin, kannattaa tutustua, sillä itsestäsihän se kuitenkin on paljolti kiinni mikä sitten loppujen lopuksi on paras valinta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 01:48

Itselläni on ollut saksanpaimenkoira ja ei parempaa kaveria ole! Kyllä se on aina valmis lenkille ja vielä jos et jaksaisikaan olisi matkaa jatkettava. On kyllä aika isokokoinen, mutta hyvä kaveri!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 01:59

Joku noutaja voisi olla. Itelläni on Novascotiannoutaja ja lenkkiä jaksais vaikka kuinka paljon. Ulvoo ainakin vieraille, mutta muuten suht hiljainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 12:44

Täällä olisi yksi vaihtoehto:
www.ridgeback.fi/rotuesittely.html

Rhodesiankoira on hyvin monipuolinen harrastuskoira.
Vahtiessaan pihaa/reviiriään sen kumea haukku kuuluu yleensä kun vieras henkilö tulee tontille.
Rhodesiankoira on kunnioitusta herättävä ja älykäs.

Lisätty: 10.01.2009 - 12:51

keskustelu-2008.koirat.com/

www.pelastetaankoirat.com/

www.kodittomat-koirat.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 14:58

Karkeakarvainen saksanseisoja, on metsästyskoira, mutta kelpaa em. tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2009 - 19:02

Suosittelisin sekarotuista, meillä sellainen on. Mutta toisaalta seropin ominaisuuksista ei voi olla takuuvarma. Mutta on semmoinen mukava ja halvempikin kuin rotukoira

Lähteet:
kokemusta on