Veroprosenttini 19.5%. Erosin kirkosta, tippui 15.5%:tiin. Elikkä useita kymppejä kuussa ja vielä enemmän vuodessa kun säästössä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2009 - 13:36

Kirkollisvero ei voi niin paljon vaikuttaa.
Siinä on varmaan muut syyt.

Lisätty: 09.01.2009 - 13:37

Kirkollisvero määräytyy asuinpaikkasi mukaan.
Tuolla laskuri :

www.eroakirkosta.fi/kirkollisvero

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2009 - 13:48

pahemman sortin laskuvirhe, mikään kirkko ei ryöstä 4 %

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 14:05

Ei kirkot nyt ryöstä 4 %! Ei meilläkää ole tähän asi niin ryöstetty :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 14:09

Joo kyllä se on kuntakohtainen ja jonkunhan verran siitä jää euroja, kun sitä veroa ei maksa...mutta noin montaa % en usko ,et vaikuttaa... hyvää viikonloppua!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 14:11

Tuota ei ole aiheuttanut kirj´kollisvero todellakaan. Epäilen että aloituksessa on jotain "mätää"... sorry vaan.
Eli taitaa olla jonkin tahon mainos joka kehoittaa eroamaan kirkosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 15:31

hyvä kun laski,verotoimisto laskeskeli uusiksi sun verokortin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 15:53

Sen mukaan miekin oisin sit rikas, kun 16-vuotiaana lopetin kirkollisveron maksun, mut en ymmärtäny laittaa niit korkeekorkoselle kasvamaan, noi voihan pieksut, no ei vaínenkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 16:53

*taputukset* itse olen ollut jo pian 30 v erossa kirkosta ja en ole katunut päivääkään.. hengellisyyden voi hoitaa ilman leipäpappeja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 18:27

minulla säästö vuostasolla kirkosta eroamisen jälkeen n.650euroa minusta paljon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 18:54

Kirkkoa ei minusta voi kyllä syyttää ryöstöstä jäsenmaksuissa, koska kuuluminen ja maksaminen on vapaaehtoista.
Jos kuka teistä uskoo saavansa onnea jäsenmaksulla, niin eikun maksakaa.
Minä suosittelen kaikille Eroamista jäsenmaksuista ja uskomaan kukin mihin uskoo ihan vapaasti, mutta en todellakaan usko, Luojan tai jumalan, tai kutsutaanpahan sitä millä nimellä hyvänsä, Odottavan jäsenmaksuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 19:00

Jostain muusta johtuu noinkin iso pudotus. Itse erosin jo vuosia sitten, mutta ei ne työttömyyskorvaukset nousseet silloin yhtään, siis käteen jäävä osuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 20:00

Kirkollisvero on keskimäärin 1,6%...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 20:53

Mihin ne säästetyt eurot sitten menevät, huomaatko sitä. Luulisin ettei sinullakaan ne säästöön jää. Mitä järkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 22:36

Ei kannata erota kirkosta verojen takia. Kyllä siihen on muut syyt oltava kuin raha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 00:01

Minä olen eronnut ev.lut. kirkosta ja maksan kymmenykset seurakunnalleni. Minä voin tehdä niin mutta joku toinen ei.

Minä olen iloisella mielellä valinnut tieni. Ja hassuinta on, että minun rahapussinikin on tullut ns. uskoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 12:24

Kunnasta riippuen kirkollisvero on 1-2%. Sen lisäksi täytyy olla tulot pienentyneet ja /tai vähennykset kasvaneet. Itse maksan kirkollisveroni kiltisti. Vaikken tällä hetkellä itse tarvitse kirkon tai srk:n palveluja moni lähimmäinen tarvitsee ja tulevaisuudestahan ei koskaan tiedä...