Palisant Windows, Nero ovat välineeni. Mikä yleisin tiedostom, jota enimmät laitteet lukevat? Näenkö laitetta ostaessa, mitä lukee

Avainsanat: enitenluettavat tied.muodot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2009 - 16:46

Laitteen tuoteselosteessa / teknisessä selosteessa on yleensä merkintä mitä tiedostomuotoa se tukee / lukee.

Grafiikan jpg-tallennus cd:lle on varmin tapa.
Videot kannattaa tallentaa esim. AVI MPEG-1, MPEG-2*,DivX*, MPEG-4* muotoon. (Pinnaclella ja Corellilla on hyviä ohjelmia, ja windowsin omat moviemakerit myös.)

Mutta kuitenkin varmasti on niin että et mistään löydä sellaista tiedostomuotoa että jokaisen eri kone / laite / ohjelma sitä lukisi / tukisi.

Diditaaliseen muotoon kerätty tieto kestää arkistointia huonosti.
Kova- ja CD-levyillä on lyhyt ikä. Tietokoneitten käyttöohjelmat vaihtuvat säännöllisin väliajoin.

Esim. jenkkien Marsiin v.-76 lähettämän Viking luotaimen magneettinauhojen formaatteja ei pystytty lukemaan enää v.-99.

Pystymme lukemaan seinäkirjoitukset jotka ovat säilyneet 20000 vuotta, ja 2000 vuotta vanhojen pergamenttien tekstejä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 18:39

Palisant Windows? mikähän sekin mahtaa olla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 18:50

Onko tää palisanterille tarkoitettu kysymys, muuten tuntuu kovin oudolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 23:25

Nero on polttosofta. Mikä on Palisant Windows on minulle täysin usvan peitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 09:18

Oliko Microsoft Windows,Muuten harmaa alue.paitsi nero.cd dvd mp3 ja video poltto,ohjelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2009 - 15:03

Olen todella kiitollinen Palisanterille asiallisista, asiantuntevista vastauksista, etkä ilmeisesti edes loukkaantunut, vaikka näytti, että sekoilin kysymyksen asettelussa. Merkkien maksimimäärä rajoitti kunnollisen kysymyksen tekemisen ja yritin lyhennellä. Järjestelmä on Windows XP ja poltto-ohjelma NERO