mitä pitäisi ay,tehdä, jotta ei toteusi 60v,jotta pääsis eläkeputkeen, nythän se on 57?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 17:12

ay:llä ei ole mennyt viime vuosina niin kovinkaan hyvin, jotta olisi kyneväinen ihmeitä tekemään ... näistä 'hyvinvointivaltion' eduista tingitään jatkuvasti, hyvä vai huono, mielipide riippuu aika paljon siitä missä kohtaan putkea satut itse olemaan ...

Kysyjän kommentti

Olen kanssasi samaa mieltä, mutta kummastuttaa vain ,kun ennen vanhaa oltiin jopa turhitakin asioista lakossa ja nyt ei korvaa letkauteta...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2009 - 12:21

Jos olet työtön laske mihin asti 500 päivää riittää.Jos täytät tuon aikana 59 pääset eläkkeelle.Lue eläkkeistä liittosi kalenterista,siellä pitäisi löytyä.Työllisyys kurssi lisää päiviä niin pääset putkeen. Itse olen työtön nyt jouluksi viskasivat pakkolomalle se oli joululahja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:23

Tämmöisen tiedon sain ammattiliittoni lehdestä: Nykyisin työttömyysputki on mahdollinen 57 vuotta täyttäneille. Ensin he saavat 500 päivältä päivärahaa. Sen jälkeen 40-luvulla syntyneet siirtyvät työttömyyseläkkeelle, 50-luvulla syntyneille tulevat ensin lisäpäivät ja sitten vanhuuseläke.
(nämä asiat on aina sellaista kapulakieltä että pitää monta kertaa lukea että hoksaa, mutta kannattaa käydä vielä Kelan toimistossa kyselemässä mutta ei ne välttämättä sielläkään aina tiedä).

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:53

Heittäydy sosiaalipummiksi, helppo elämä. Kolme vuotta menee hujahtaen. Sitten pääset rahakkaalle eläkkeelle.