Yhteishuoltajuus vai yksinhuoltajuus? Minulla tuo aika on ohi, mutta mielenkiinnolla odotan mielipiteitä.Kaikki vastaukset hyviä.

Lisätty: 07.01.2009 - 00:04

Mtä tarkoitat Anonyymi? Lottokupongillahan se Leevin piisissä on hoidettu. Tosin minä kaikki ajallaan ja valuutalla, joka oli sillä hetkellä käytössä!

Lisätty: 07.01.2009 - 01:02

Tiedän mikä on yhteishuoltajuus ja kuten mainitsin niin elatusvelvollisuuteni hoidin aikoinaa ajallaan .Tietysti lapset ovat pääasia aina ne ovat kuitenkin lapsia! lapset ovat Siunaus!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2009 - 00:34

Yhteishuoltajuus tarkoittaa sitä, että molemmat vanhemmat yhdessä päättävät lasten asioista. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että se, jonka luona lapset asuvat, vastaa arkipäivästä ja toinen osallistuu elatukseen.

Mielestäni yhteishuoltajuus olisi aina parempi lapsen kannalta. Se tietty edellyttää sen, että vanhemmat osaavat ajatella lasten parasta ja toimia yhteistyössä.

Lähteet:
Oma kokemus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2009 - 21:19

Minusta tärkeintä on aina lapsen etu. Lapsi tarvitsee isä ja äidin sekä suvut. Jos siis mahdollista niin vanhemmat kun kykenivät yhdessä lapsen saamaan aikaiseksi, niin voisivat koittaa toimia lapsen edun mukaisesti myös loppuelämänsä, yhdessä tai erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 22:39

Hankala kysymys. Riippuu niin kovin monesta asiasta.
Yhteishuoltajuus, mikäli isä ja äiti ovat puheväleissä ja asiat ovat muutenkin kunnossa.
Yksinhuoltajuus mikäli toinen vanhemmista on, jostain syystä, kyvytön yhteishuoltajuuteen.
Lapsen etu on tärkeä ja asettaa valinnan tekijät vielä vaikeampaan asemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 23:15

Riippuu, kumman pitää maksaa elatusmaksut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 01:24

Tapauskohtaista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 11:15

Lapsista on aina huolehdittava

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:47

Riippuu kumppanista ja vanhempien väleistä ja haluista osallistua lapsen kasvatukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:51

Lapselle on yhteishuoltajuus ehdottomasti parempi!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 19:11

Yhteishuoltajuus. Yksinhuoltajakin pystyy varmasti ajattelemaan lapsen edun parhainpäin jos ei vanhemmat ole pahoissa riidoissa.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 22:49

Periaatteessa yhteishuoltajuus mutta jos asiaa ajatellaan lapsen kannalta, että on kaks viikkoa äitinsä luona ja toiset kaks viikkoo isänsä luona, voi vaan aatella että miten itse pakkaisit koko elämäs mukaan tai ylipäätänsä jättäisit koko elämäs toiseen "kotiin". Omasta mielestäni lapsella pitää olla se yksi ja ainut koti missä tuntee olonsa turvalliseksi ja kotoisaksi. Ja tietenkin riippuu siitä että minkälaiset vanhemmat on että onko tilanteeseen katsottuna järkevää pitää yhteishuoltajuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2009 - 23:13

Itse suosittelin kaverilleni yhteishuoltajuutta, jotta saa jonkinlaista sanavaltaa lapsen elämään. Silloin toinen ei voi vaan päättää jotain tärkeitä asioita ottamatta huomioon toista vanhempaa.
Mun mielestä yhteishuoltajuus on hyvä juttu jos molemmat vanhemmat on valmiita/kypsiä/halukkaita hoitamaan asioita ja ottamaan lapsen tuoman vastuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 08:32

Yhdessä tehty yhdessä huolletaan.