Vanha kansa sanoo että loppiaisena on jo puolet talven lumesta satanut. Tuntuuko todelta?

radiosta kuulin

Avainsanat: lumi talvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2009 - 19:16

Kun ulos katsoo niin kyllä siltä tuntuu. Ja kun viime vuotta muistelee niin jos sama toistuu, on vastaus kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2009 - 19:21

Seinäjoella aiva maharatoon pyryytes !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 19:22

Kyllä sitä ainakin viimeisen vuorokauden aikana on tullut riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 19:29

Turussa sataa nyt toisen kerran lunta tänä talvena eli sitten kaupungilta säästyy paljon rahaa, viimeksi kun satoi lunta aurattiin vähän kasoja ja 6 astetta lämmintä ja vesisateessa kuormakauhaajalla sitä sohjoa kuorma-autoon kaavittiin. oli varmaan pelkkää vettä kun perille pääsi.määrärahat piti käyttää loppuun. nyt ei sitten paljon enää rahaa kulu tänä talvena, rahat vois käyttää lasten ja vanhusten hyväksi. aihe vähän lipes, haitanneko tuo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 19:59

Monien vuosien keskiarvo varmaan noudattaa vanhan kansan sanontaa vaikka nämä säät ovatkin vähän erilaiset kuin lapsuudessa.Olisiko että aika kultaa muistot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 20:15

uskoisin niin ainakin jos nyt ikkunasta katsoo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 20:47

Mikäli viime vuoden tahti jatkuu, on vanhan kansan totuus paikkansapitävä. Lunta maassa sen verran, että maa on valkoinen ja loppuviikoksi luvattu lämpöasteita jolloin vähäkin lumi saattaa kokonaan sulaa. Onkohan tämä nyt sitä ilmastonmuutosta ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 22:55

Milloin mitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 00:59

eipäs tunnukkaan, ei ainakaan tänä vuonna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 01:21

Lunta saa vielä lapioida ihan tarpeekseen. Ei se tähän lopu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 01:31

khyl sais jo kesä alkaa... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 08:51

Itäsuomessa sanottiin,jos ei tammena aitoja tassaa,niin helmenä heilahtaa,ja maaliskuuta mainitaan.Tarkotti viimmeistään maaliskuus sataa lumet jo ei ennemin.Itä suomessa savonlinna joensuu linjalla,joka talvi 80cm lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 18:16

Eipä tuota näin epävarmuuden aikkaudella tiedä. No ainakin pakkaset palasivat ja eiköhän luntakin saada vielä riittämiin.