Mitä olette mieltä ydinvoiman lisäämisestä Suomessa nyt kun näkyy nuo naapurin hanat tiukkenevan.Voisiko omavaraista energiaa olla

enemmin jotta emme olisi riippuvaisia toisista?

Avainsanat: sopivaa kategoriaa ei lytynyt niin menköön vaikka tällä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.01.2009 - 19:36

Omavaraisuus energiassa olisi hienoa. Suomessakin voidaan huomattava osa energiantarpeesta hoitaa oman maan tuotteilla, mutta teollisuus tarvitsee niin paljon sähkö- ym. energiaa, että lisäapu on tarpeen.
Ydinvoimalat ovat yksi tapa lisätä energiantuotantoa, ongelmana on käytetyn polttoaineen varastointi. On siinä tulevilla sukupolvilla ihmettelemistä, jos varastointi hoidetaan leväperäisesti. Ydinvoimalan tuottama energiahan on puhdasta, jätteet eivät.
Kivihiili ja öljy ovat molemmat katoavia luonnovaroja, eikä niitä ole saatavilla meidän maassamme. Maakaasua löytyy rajan takana, ei meillä.
Eli, kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen asia jota päättäjät, toivon mukaan, tarkkaan harkitsevat.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2009 - 18:26

Aina on turvallista tietenkin olla omavarainen.
Onko ydinvoima turvallista, siitä montaa mieltä. Maailmalla ydinvoimaloita on ja harvemmin kyllä kuulee niiden pettäneen. Vastustus kuitenkin on suuri, varsinkin sielläpäin mihin niitä nyt suunnitellaan. Itse asun sillä seudulla ja enempi kuuluu kielteisiä ääniä kuin myönteisiä. Itse en ole mitään mieltä, molempi parempi. On hyvät ja huonot puolet siinäkin asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 18:30

Ydinenergia on on edullista energiaa ja sen lisääminen siihen asti kun keksitään parempia tapoja on ihan ok. Aurinko energia on erittäin hyvä ,mutta se ei voi tulla kovin yleiseksi ennen kuin sähköyhtiö monopoli puretaan ja mahdollistetaan kuluttajien sähkönmyynti verkkoon päin. Olen tätä ehdottanut jo aikoja sitten ,mutta sähköyhtiöt eivät ikimaailmassa suostu siihen. Aurinkoenergiaa siis on vaikea varastoida ja näin aurinkokennojen tuottama energia myytäisiin verkkoon esim. kesäaikana kun kotitaloudet eivät sitä tarvitse ja sitten talvella ostettaisiin sitä verkosta kun aurinkoa ei riitä. Tekniikka on olemassa muuta tahto puuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 18:34

kyllä se on hyvä olla omavarainen, koska noita energia kahakoita on, jonka seurauksena syyttömät palelee tälläkin hetkellä monessa maassa.ydinvoimalat on ja tulee olemaan kiistan aiheena aina. vaarallinen se on huolimattomasti rakennettuna tai leväperäisesti ylläpidettynä. Ruotsissahan oli henkiläkuntaa ollu humalassa ydinvoimalassa työajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 22:25

Ihan sama, mitä energiaa, kunhan ollaan vain omavaraisia. Kannatan ydinvoimaa, saa vaan nähdä, miten sitä uraania riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 00:10

Tuulivoima on turvallisinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 01:34

tuntematonta lainatakseni: Ydinenergia on on edullista energiaa ja sen lisääminen siihen asti kun keksitään parempia tapoja on ihan ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 11:22

Lisää ja heti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 09:44

Tuulivoima olisi ydinenergiaa parempi ajatus, mutta kuitenkin pääasia loppujenlopuksi on että omavaraisesti voisimme energiamme tuottaa.