Yllättääkö lumentulo talvella todellakin? Joka vuosi luen huvittuneena isot uutisotsikot: Lumentulo yllätti autoilijat.

Voiko tosiaan joka vuosi syksyn päätteksi suomessa olla yllätys ,että sataa lunta?
Tämä sama yllätys on tullut tänne jo satoja vuosia ihan joka ikinen vuosi ja aina sama otsikko lehdessä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.01.2009 - 23:04

Uskoisin, et tää näit (mielikuvituksettomien) uutis/lehtitoimittajien otsikoit. Eihän se lumentulo mielestäni yllätä ketään (autoilijaakaan), onhan nykyään niin hyvät sääennusteetkin, jot pois alta, heh... mut... mut... luulisin et se oma usko omaan ajokykyyn/taitoon on niin valtasa (ain, joka vuos), et ei 'viittitä' laittaa niit talvirenkait ajois, eihän mulle kuinkaan käy, osaanhan mä ajaa, onhan mulla ollut ajokortti vaik kuinka ja kauan, ei mun tarvii vauhtii hiljentää oli keli mikä vaan, tossakin toi yks nynneröi varmaan neljääkymppii tos eessä vaik on 80:n rajotus, pakko mennä ohi, muuten myöhästyn töist (ainakin pari minuuttii), et voi olla idiootti, räiskis....fatammm.... oo..ouuuu... kuis täs nyt näin kävi....???

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.01.2009 - 22:24

Ei yllätä, mutta se yllättää että onnettomuuden syy oli liukas keli. Eikö pitäisi ajaa kelin, auton,rengastuksen mukaan ja loppupelissähän se on mielestäni ratin ja selkänojan välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 22:45

Olen huomannut ihan saman ilmiön. Joka vuosi sää yllättää maalla, merellä ja ilmassa. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 22:47

Ei ole koskaan yllättänyt. Aina olen tiennyt, että kun talvi tulee, tulee myös lunta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 22:53

Ei se miesmuisti yllä lumilta toisille, tämä todistatetaan joka vuosi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 23:11

Olen ihan samaa naureskellut. Miten Suomessa vakituisesti asuva joka vuosi yllättyy talven tulosta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 01:32

vaan sittenhän se vasta poru nousee kun sitä lunta ei tulekaan (niinku meinas käydä viime talvena) ja se sitten vasta yllätttääkin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 04:53

voi se ollakin yllätys jos illalla ei ole yhtään lunta ja aamulla 10 senttiä, ja kesäkumit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 10:11

Sama juttu kesän tulon kanssa, mutta vaan paljon mukavampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 10:43

eipä tuo yllätä..joka vuosi sama juttu kylläkin. itse en hirveemmin lumesta välitä, paitsi jouluksi aina odotan lunta. ja se yllättää jos jouluaattona tulisi lunta, kun povailevat aina mustaa joulua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 19:31

miten se yllättäisi kun joka vuosihan sitä lunta muistaakseni on tullut :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 01:51

kyllä, joka talvi. ja aina harmittaa yhtä paljon alkutalven loskailu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 11:41

ihania yllätyksiä elossa virran

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:59

Ei yllätä, ja kuin myös samat otsikot naurattavat.