onko teillä ystäviä eri maasta jotka puhuvat siis eri kieltä? paras ystäväni on saksasta ja puhumme mesessä englanniksi koska minu

lla ei tuo saksan kieli ole kovin hyvä ja hän ei osaa puhua suomea..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 22:46

Meitä on jokalähtöön. Aina on pääasia että saa itsensä ilmaistua ja ja ymmärtää jollain tavoin toista.Jos kielioppi ei ole täydellinen kuten ehkä ei vastapelurillakaan niin kommunikointi lisää kielen hallitsemista kuten monesti olen todennut.Hienoa että on ystäviä eri maista!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 20:00

On minulla joo. Mukava että olet ottanut tuollaisen harrastuksen ja suosittelen opettelemaan sitä saksaa pikkuhiljaa niin huomaat kuinka ihana on oppia uusia kieliä.
Voit myös kertoa ystävällesi,että suomi on helppo oppia koska täällä pikkulapsetkin osaavat sitä.
Kielien opettelu ei koskaan mene hukkaan ja tarvitset taitoja varmasti elämässäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 20:02

...Eri maasta ... eri kieltä - voihan Baabelin torni!
Die selbe auf Deutsch , usw.
Voit pyytää käännöstä saksasta; suomennan sujuvasti soopaa...

Lähteet:
Suomalais-saksalainen koulusanakirja / Finnisch-deutsches Schulwörterbuch 1969

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 20:26

ei ole kuin suomalaisia kavereita kun harmikseni en harrasta kieliä enkä niitä osaa muutenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 20:35

On ja skypen kautta voin jutella ilmaiseksi heidän kanssaan. Tosin aikaero täytyy ottaa huomioon. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 09:15

Onhan niitä ulkomaalaisia ystäviä,Kosovosta ,Saksasta ,Kansdasta ,Usa,sta.Käyttökieli,englanti,suomi,kumpaakin kieltä huonosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:17

hehee, sössötämme saaremaalaisen exän kanssa puoliksi viroa ja suomea jutellessamme. on se hassun kuulosta, mutta kunhan ymmärretyksi tulee... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 13:40

On kyllä. Ja sukulaisia myös useassa maassa. Pohjoismaissa eli Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Tslannissa, Färsaarilla. Ransakassa, Hollannissa.

Lisätty: 09.01.2009 - 08:54

Lyöntivirheen korjau:s Islannissa.
Käytän 8 eri kieltä (opiskelin pohjoismaisia kieliä) ja tietysti englantia, ranskaa, saksaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 21:32

puolentusinaa eri murretta mukeltavaa, tullaan toimeen kun tahdotaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 16:29

Kyllä on kavereita ulkomailta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2009 - 22:50

On ystäviä ulkomailla. Kommunikoimme myös englanniksi, joskin kielitaitoni on puutteellinen.