Paras laivakokemuksenne?

Minne menitte laivalla silloin?
Mikä laiva?

Avainsanat: laivat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 19:07

paras kokemus oli vuonna 2005 kesällä, kun menin perheeni kanssa silja linella turusta tukholmaan ja takaisin. törsäsin kuukauden viikkorahat veljeni kanssa kaikkiin mahdollisiin peleihin joita oli pitkin laivan käytäviä :) oli tosi mukavaa siihen asti kunnes mentiin syömään ja ihmettelin friteerattuja pallukoita joissa näytti olevan spagettia sisällä. söin niitä muutaman kunnes äitini kertoi että ne "spagetit" olivatkin mustekalaa! naama vihreänä kiikutin itseni ulkopuolelle ja oli ihme etten oksentanut :'D illalla olin jo niin väsynyt kaikesta toilailusta että molemmat vanhempani yrittivät tunkea minut yläsänkyyn nukkumaan kun en itse jaksanut liikuttaa ketaroitani. se oli siis paras laivamatkani ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 17:34

Minulla ei ole sellaista, vielä. Pahimmat kokemukset on luokkaretkeltä Ruotsiin. Ei kauheasti innosta enää matkustaa kun hytti on täynnä itkeviä/ilkeitä humalaisia tyttöjä. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 17:42

tulla kotirantaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 17:45

Sea Catilla Tallinnaan, ei tarvinnut olla kauaa laivassa. Ei ole minua varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:16

Halkoproomulla Sipoosta Helsinkiin 1955, rantauduttua tunsin itseni tosi merenkävijäksi ja leikkarissa riitti kertomista kavereille aina Jouluun asti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:18

Kanariansaarilla on miellyttävää käydä eri saarilla laivalla.Olemme käyneet monilla laivoilla usein ja siellä ei onneksi näe näitä Humalassa örveltäviä karaokelaulajia.
Maaliskuunalussa menen taas 2 viikoksi Lanzarotelle ja sitten menen ainakin kerran Fuerteventuralle käymään laivalla. Mukava istua kannella ja ottaa aurinkoa ja katsella atlantin altoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 18:52

Kanariansaarilla olen yrittänyt kahdesti laivamatkaa. Kummallakin kerralla olen istunut rystyset valkoisina oksennusta pidättäen ja odottanut pääsyä rantaan.

Sea Cat on tosiaan helpotus minullekin. Lyhyt, nopea matka, ei oksettanut yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 19:10

Tukholmasta tulimme Turkuun, Siljan paatilla commodore hytissä oli kylpyamme,parivuode, tv, videot,housuprässi, parveke,minibaari jossa kuohuvaa ja muita juomia, hyttiemäntä tuli kysymään mihin aikaan haluamme ruokailla, myymälästä ostamamme tuotteet tuotiin hyttiin, aamulla 1luokan aamiainen samppanjan kera, sai olla syömässä puolituntia rantaan saapumisen jälkeen, ei tarvinnut rahvaan kanssa tungeksia.Satamassa meitä odotti valkoinen limusiini.mieleenpainuvin laivamatka. verrattuna kymmeniin tekemiäni ruotsin reissuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 20:13

Musta-, Punainen- ja Väli-sellainen kynnetty;, samoin itäinen Atlantti; Keltainen käymättä.... samoi "Hiljainen".
Parasta kaiketi "poikana" käyty Turku-Tukholma-Turku. (n. 100 v. sitten)
En kerro miksi.

Lähteet:
Muistikuvat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.01.2009 - 21:11

Finnjet se oli ja matka Hki-Travemunde-Hki. Pelkkä risteilymatka mutta todella hauska kokemus. Vieläkin muistelen ilolla, vaikka aikaa on kulunut kolmisenkymmentä vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 21:59

Pienenä heinävedellä sisävesilaivalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 22:58

Ei välttämättä paras, mutta mieleenpainuvin kun ex työkaverin kanssa oli tapana käydä Tukholmassa joka kesä (pidämme yhteyttä vieläkin). Aamulla nukuimme pommiin ja meille tarjoiltiin aamupala laivan takakannella.Sen jälkeen aikataulu myöhässä. Taksilla kerkisimme takaisin ja kaverilta jäi kiireessä matkamuisto autolautalle.Siivooja varmasti oli mielissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 09:38

Viking line .Laiva oli sama joka myöhemmin upposi estonia nimisenä,Helsinki, Tukholma,Helsinki.Ei tapahtunut mitään ihmeellistä ,mutta sen muistaa,ehkä siksi kun se oli ensimmäinen laivamatka,laivan nimi oli varmaan silloin.Viking Sally,jossain vaiheessa se myytiin ja nimi vaihdettiin estoniaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:19

paras oli pentuna matkat saimaalla... "paras" taas sea catilla oksentaminen... yhyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2009 - 23:53

Vääksyn kanavalta Heinolaan :9

Paras laivamatka on varmastikin aina edellinen, tällä kertaa kahden Tukholmasta takaisin päinkin risteilevän kaverin kanssa, itsellä reittimatka. Legendaarinen risteily oli myös Dingo/Pharao/Mr. Sweden-esiintyjien tähdittämänä. Ruotsin, miksei Tallinnankin, laivalla heitetään kaikki ylimääräinen hienostelu nurkkaan, käyttäydytään stereotypioiden mukaan ja ollaan rehellisesti juntteja. Siitä tykkään.

Jotain pieniä lauttamatkoja on ollut kauempanakin, mutta haaveilen (ja toteutan) tänä keväänä matkan Smyril Linellä Bergenistä Islantiin. Smyril Line on färsaarelainen varustamo, matkaan kuuluu myös oleskelu Färsaarilla. Pidän laivamatkustamisesta. Keinuminen ei haittaa, mutta ahtaista paikoista ja huonosta hengitysilmasta saan ahdistusta, joten pidemmistä lentomatkoista en pidä. Färsaarten ympäristössä meri on tosin niin arvaamaton, että kaikkia aikatauluja voi laivayhtiön mukaan pitää korkeintaan alustavina ja merisairauteen on syytä varautua. Mutta jos joidenkin merenkäyntitaitoon täytyy Pohjois-Atlantilla luottaa, niin sitten färsaarelaisten. Smyril Linellä pääsi ennen myös Pohjois-Skotlantiin, mutta se mahdollisuus on ikävä kyllä jäänyt pois.