Miksi kristinusko on erityisasemassa koulujärjestelmässämme?

Miksei ihmisille "automaattisesti" opeteta ainakin 100-200 erilaista uskontofilosofiaa ja anneta sitten järkevän ihmisen itse ratkaista mikä hänelle sopii?
Kuka meistä tietää mikä näistä kaikista tuhansista on juuri se oikea? Vai onko mikään?

Avainsanat: toinen usko parempi kuin toinen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 11:33

ei ole , minun lapsillani oli elämän katsomustietoa uskontotuntien sijaan, itse ovat saaneet valita mitä ja mihin uskovat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.01.2009 - 12:05

Ei Suomessa ole kristinusko enää erityisasemassa. Opetusministeriön säännöksellä ainoastaan evoluutioteorian opettaminen on pakollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 12:31

Vaikuttaakohan asiaan se, että Suomessa valtio ja kirkkolaitos ovat naimisissa keskenään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:09

Koska raamattu on ainoa kirja, joka on ennustanut tulevaisuutta ja ennustaa edelleenkin. Muut uskontokirjat ovatkin sitten satukirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 14:25

Koska Suomi on ns. evankelis-luterilainen valtio (jäseniä 81.7%, kertoo wiki).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 15:14

Niin, kyllähän kouluissa yhä piilotunnustuksellista kristinoppia tuputetaan. Jatkuu niin kauan, kuin kalkkisopettajat, 40-60 v. ovat työelämässä. Jopa ET-tunteja voivat nykyään pitää "yksisilmäiset", ennen ei. Vastaajilla aika kehnot tiedot koululaitoksenkin "tosiasioista"... valitettavasti.

Lähteet:
Yxi lasten paras tawara

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 15:57

En kuulu kirkkoon,mutta en näe että jokin muukaan uskonto rakaseis mitää.Uskonnoissa on vain kyse hallinnasta.Eli kuka määrää sun tekemisisstä,eräs Filosofian oppitunti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 17:56

Enemmistöusko tuntuu siltä, ei kuitenkaan ole niin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 21:40

Onhan meillä uskonnonvapauslaki. Vanhemmat itse ratkaisevat mitä heidän lapsilleen saa opettaa, vatko uskontotunneilla vai eivät. Kouluissa ei enää automaattisesti lauleta keväällä suvivirttä ja jouluna esitetä jouluevankeliumia. Luterilainen uskonto kuuluu kuitenkin oleellisena osana meidän kulttuuriimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2009 - 23:50

Vastakysymys.Miksi uskontoa opetetaan? Tuohon vastaan että joka koulussa pitäisi olla 100-200 uskonnonopettajaa jos niitä uskontoja on meillä niin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 02:33

"valtionuskonto".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:09

sais jo poistaa kouluopetuksesta.. on jo aikansa hallittu sillä suomen kansaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:35

historiallinen väryys?