Ranskassa poltettiin yli 1100 autoa - kaikki on niin suhteellista?

Yli 1100 autoa sytytettiin uudenvuodenyönä tuleen eri puolilla Ranskaa
Kaikesta huolimatta turvallisuusjoukot ovat yksimielisiä siitä, että aatto oli melko rauhallinen eikä suurempia sattunut.

Koko juttu:
www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.../01/772485

Avainsanat: levottomuudet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2009 - 01:17

Minä ajattelen, että suomalaiset puristavat hiljaisina nyrkkiä taskussa monesta eri syystä. Ja sitten kun onkaa on pannu täysi niin purkavat sen johonkin täysin viattomaan ja tekevät ruumiita.

Euroopan muissa maissa kansalaiset väittelevät ja osoittavat mieltään. Pitäisiköhän meidän suomalaistenkin alkaa kansalaistottelemattomiksi.?

Lähteet:
Oma mielipide

Kysyjän kommentti

kulttuurieroistahan näissä jutuissa varmasti on perimmiltään kyse

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2009 - 00:33

Ranskalaiset ovat niin tulisieluista porukkaa. Suomalaiset sen sijaan... kuin jäätä suonissaan, eivät mistään hätkähdä, kohauttavat vain olkapäitään, työntävät lippistä hieman taaemmas otsalta ja jatkavat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. :)

Lisätty: 02.01.2009 - 00:35

Olen kyllä välillä ihmetellyt miten kummassa monissa Euroopankin maissa ihmiset nousevat pitämään meteliä asioista. Suomessa sitä tapahtuu tosi harvoin. Ehkä onneksikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 00:35

Iso juttu siellä, pieni täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 00:39

Siellä poltellaan autoja joka yö varsinkin suurpariisn alueella.olen käynyt Pariisissa ja Marseillessa.se on nuorten mielenilmaisua ja kansalaistottelemattomuutta.Valitettavasti,mutta ei minulle mitään uutta.Mitä Gaasassa tapahtuu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 07:46

Suomessa auto on niin kallis ,että suomalainen kokee,jos joku polttais sen auton,se vähintään ansaitsisi tappo tuomion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 10:23

Ne taisi olla näitä syrjäytyneitä maahanmuutajia. Allah on niin kovin suuri, kun pitää tuhoja lähteä tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 03:22

poltettiinko kortteja samaan tahtiin?