Mikä on paras elokuva?

Imdb:n mukaan se on The Shawshank Redemption, joka suomennettiin joskus hieman kummallisesti nimellä "Avain pakoon". The Shawshank Redemption on kyllä aivan loistava elokuva, mutta etsin nyt muitakin hyviä.

www.imdb.com/chart/top

En muista onko tätä kysytty aiemmin.

Lisätty: 01.01.2009 - 21:07

No, tulihan se sieltä! Kiitokset vähäviisaalle uudesta vinkistä. :)

Lisätty: 01.01.2009 - 21:29

Vielä parempaa! Kiitos lennu! :)

Lisätty: 01.01.2009 - 23:23

Stand by me on ihan legendaarinen. :)

Avainsanat: elokuva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.01.2009 - 20:11

Yksi lensi yli käenpesän. mm. Aina on mahdoton määritellä mikä on paras.Riippuu tunteesta, mielentilasta ja ihmisen omista mieltymyksistä kuin myös mikä tuntuu hyvältä missä ja milloin ja miksi. Hyvä kysymys!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.01.2009 - 20:14

Kummisetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:22

poliisiopistot :D

Lisätty: 01.01.2009 - 23:22

niin ja sitten on stand by me, piukat paikat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:37

Poliisiopistoista minäkin olen tykännyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:38

minusta hohto on hyvä sekä tuo mistä Timppakin tykkää yksi lensi yli käenpesän, minä itken aina lopussa vaikka olen sen monta kertaa katsonut ja teatteri esityksenä myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:03

Kalteva torni (Koivusalo/Suosalo)
__________

Kalteva torni on 20. lokakuuta 2006 ensi-iltansa saanut Timo Koivusalon elokuva. Elokuva kertoo tarinan mieleltään järkkyneen, skitsofreniaa sairastavan miehen matkasta Suomesta Italiaan. Kyseessä on kertomus siitä, kuinka vaikeaa on elää, kun yhden miehen sisällä elää kaksi ihmistä.

Seela Sella palkittiin roolistaan naissivuosa-Jussilla vuonna 2007.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:26

Fellinin Amarcord on hassu nuoren pojan kasvukertomus pienessä italialaisessa kylässä. Ehkä tarinassa kuvataan ohjaajan omaa nuoruutta 1930 -luvun Italiassa. Elokuvassa on mainioita henkilöhahmoja ja hormoonit hyrräävät. Fasismi tekee myös tuloaan.

Tämän elokuvan voi katsoa monesti. Siinä ei ole johdonmukaisesti etenevää juonta vaan se on täynnä erilaisia ihmisiä, persoonallisuuksia. Tunnusmusiikki on mahtava...muistaakseni Nino Rotan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:46

Miracle.. Ei ole kovin tuttu monellekkaan, mutta erittäin laadukas 80 luvun tyyliin tehty jääkiekko elokuva!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:57

Talvisota, Pekka Parikan ohjaamana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 08:26

Tuohon laitan.Henry Fonda.Kultalampi.Sorry vasta näyttelijä katosi,

Lisätty: 02.01.2009 - 10:24

Tuossa imuroin lattiat niin,se tulimieleen.Katharine Hepburn,oli vasta näytteliä.En yleensä etsi vastausta kuin aivokopasta,sitten kun setulee,tarkistan,eli googlaan sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 18:51

Timppa vastasi hyvin.

sanotaan pari mistä olen pitänyt... vaikka Yhdeksäs portti, Tri Outolempi, Inland Empire ja Coffee & Cigarettes.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.01.2009 - 19:32

terminatorit 1-3 ja nelosen käyn katsomassa heti kun tulee elokuviin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 03:33

rakastuin pienenä elokuvaan Tanssii susien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:24

Mies hevosena (1-2) ,koska ne ovat 70-luvun hurmaavia klassikoita. Jos et ole nähnyt kannattaa katsoa HETI!!! Kuuluu yleissivisyykseeen! Mutta niitäkin parempi tekele on olemassa (uskokaa tai älkää)! Se on BABAS BILLAR! Se on pohjois-maiden suuremmoisin yhteistyö IKINÄ!!! Koska siinä on ruotsalaisia, suomalaisia, norjalaisia ja venäläisiä joista kaikki ovat huippu suosittuja näyttelijöitä. Jos ette ole jo ehtineet nähdä niin katsokaa tämä viiden-tähden mestariteos! (Siihen ei kyllästy koskaan!) Itsekin katson sen aina kun töiltäni ehdin! (Takaan ettette tule pettymään)

Lähteet:
Elokuva-alan vankka kokemus ja asiantuntemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 18:46

"Pako paholaisen maasta".Se vetoaa uskomattomilla erikoistehosteillaan ja nokkelalla juonellaan (henkilöhahmoihinkin on paneuduttu tarkkaan).Suosittelen kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 10:29

"The Godfather" trilogia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:20

Cape Fear II

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2009 - 10:41

Liekehtivä torni.