Jos saisit matkustaa mihin tahansa maapallolla, mihin matkustaisit ja miksi?

Matkustusvinkkejä on kiva lukea ja suunnitella itse. :)

Lisätty: 01.01.2009 - 20:17

Okei, Timppa; jos voisit... :)

Lisätty: 01.01.2009 - 21:06

Lapsesta asti olen halunnut käydä Egyptissä. Lähinnä argeologisten löytöjen takia, sillä olen lukenut niistä valtavasti. Lomamatkana minulle kelpaisi varsin hyvin myös Meksikon Tyynen valtameren puoleinen rannikko tai Brasilia. Rahan puoleen taidan kuitenkin tyytyä lähempänä sijaitseviin matkakohteisiin. :)

Avainsanat: matkustus matkakohde toive

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2009 - 04:37

voi, kohteita on niin paljon, mutta kyllä taitaa kaikki olla niitä kaukomaita..olen sen verran aurinko ihminen ja tahdon aina mahdollisimman lämpimään ja mahdollisimman kauas. kohteita olis, Aruba ja karibia yleensä, Florida, Vietnami olis kiinnostava sen historian suhteen, mutta Mauritius on ollut paljon mielessä. olen vain kuullut että mauritius olis suhteellisen kallis maa, mutta luonto kiehtois. aloitan säästää heti uutta kohdetta varten, kun tästä edellisestä selviää:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.01.2009 - 20:02

Kumma kyllä, mutta matkustaisin Romaniaan. Jo pikkulikkana teeskentelin bussissa puhuvani romaniaa. Luultavasti kanssaihmisillä oli hauskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:06

Amerrikkaan haluaisin käydä new yorkissa!

Lähteet:
matkustus unelma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:08

Saan matkustaa.Mutta vastaus kysymykseen. Uusi Seelanti tai Islanti.Hiukan kaukana toisistaan.Saatampa toteuttaakin.

Lisätty: 01.01.2009 - 20:50

Ehkä Islantiin voisinkin.Mutta valitettavasti Australiassa ei ole enää sitä kortteeria mihin oli pyydetty,mutta tuttuja kyllä.Pitänee laittaa harkintaa.Kiva suunnitella ja tehdä nojatuolimatkoja,mutta viime kokemuksen myötä ehdottomasti omatoimimatka.

Lisätty: 01.01.2009 - 20:57

Vastakysymys.Missä sinun haavemetkakohde on?

Lähteet:
Jonkunverran hakenu tietoa kohteista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:12

Maailman ympäri. Jos matkaseuralaisillani olisi vapaa aikaa niin paljon. Toivon vielä joskus sen toteutuvan, ja uskoisin siinä vierähtävän 3-5 vuotta.Mutta sen olen matkoillani huomannut,että matkaseuran on oltava samanhenkistä ja ennakkoluulotonta. Yksin ei ole mukava reissata.
Minäkin siis voisin ja saisin ja matkustankin monta kertaa vuodessa,mutta ne ovat vain näitä 1-2 viikon reissuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:41

Etelä-Afrikkaan sitä meikäläinen voi vain haaveilla, kun pitkät lennot on minulta kiellettyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:42

Islanti on ollut unelmana pikkulikasta asti. Kuumat lähteet ja geyssiirit ja tulivuori kiehtoivat. Sinne on kuitenkin aika kallista matkustaa, mutta jos saisin niin sinne tai Papua Uusiqine on toinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:09

Yhden syyskesän voisi(haluaisin) viettää kierrellen Skotlannin vanhoja viskitehtaita ja pikkukyliä. Haaveen toteutumiselle ei ole muuta estettä kuin että kotijoukot eväävät matkustusluvan toistuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:35

Ajatusleikkinä haluaisin ehkä vielä käydä Perussa tai Chilessä. En ole pahemmin sillä mantereella vieraillut ja haluaisin koluta siellä sivukyliä ja tutkia naisten perinteisiä käsitöitä.

Mutta en minä niin pitkälle lennolle enää pääse. Ei kestä kunto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:42

Ameriikkaaaan.. siel vois pelata jääkiekkoo..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:53

Israeliin, tunne syistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 22:48

Floridaan! Olis kiva ajaa vaikka autolla Florida Keysin läpi Key Westiin asti.. Key Westiin oon halunnu niin kauan kuin muistan :D Ja Floridassa vois käydä Disney Worldissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 08:47

Austraaliaan,Kanadassa ja USA:ssa olen käynyt jo montakertaa.Australia,sitten voisi mennä Americaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 22:49

Australiaan. Siellä asuu setäni, joka on jo yli 70 v ja serkkuni, hänen ainoa tyttärensä perheineen. Se on suuri haave ja toivoisin sen toteutuvan vielä kun setä on kunnossa ja elossa. Itse hän jaksaa vierailla vuosittain Suomessa ainakin toistaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 03:34

karibia, lapsuusmuistot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 22:59

Paikkoja olisi niin paljon, mutta tässä muutama.
Australia, Kiina, Malesia, Brasilia, afrikan safarillekin olis kiva päästä..
Haluan nähdä mahdollisimman paljon eri paikkoja ja kulttuureja.

Lisätty: 08.01.2009 - 23:01

Jos pitäis yksi valita niin sitten Australia, koska se on niin kaukana ja siellä on lämmintä..