Mikä on perhe?

Vanhin poika muutti kotoa pois muutama vuosi sitten eikä enää koe olevansa perheen jäsen. Hän sanoi tulevansa vierailulle meille. Sehän kai tarkoittaa, että hänellä on oma koti ja tuntee olevansa omassa erillisessä perheessä?

Lisätty: 01.01.2009 - 19:38

Miten te koette perheen?

Avainsanat: perhe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.01.2009 - 20:00

Perhe on se, jotka asuvat yhdessä. Ja perheenjäsenet jotka ovat muuttaneet pois, ovat perheenjäseniä.

Lähteet:
Vain ja ainoastaan minun näkemys

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.01.2009 - 19:43

Yksi amerikkalainen sosiologi (nimi unohtunut) määritteli perheeksi sen ihmisjoukon, joka syö säänöllisesti samasta jääkaapista !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 19:47

Kolme lastani asustelee omissa oloissaan.Ollaan kyllä joskus yhdessä.Useimmiten yhteydessä.Valitettavasti avioliitto kariutui jo aikoja sitten. Kotonani oli perhe jossa jonkinlaisessa harmoniassa asui Isoäitini, vanhempani ja ja minä.Minusta perhe on kokonaisuus jossa on vanhemmat ja lapset,vaikka eivät asuisikaan enää kotonaan.Heillä on oma perhe ja sitten se "vanha"perhe mikäli vanhemmat ovat vielä elossa.Menikö vähän vaikeeksi?

Lähteet:
Kokemukseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:19

Minulle perhe on tottakai vaimo,lapset,lapsenlapset,sisaret ,isovanhemmat,ja lähisuku joiden kanssa ollaan jatkuvasti yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 20:51

Kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, joilla on pitkäaikainen kiintymyssuhde.

fi.wikipedia.org/wiki/Perhe

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:46

Saman katon alla asuvat sukulaiset (adoptoidut myös).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 08:36

samassa taloudessa asuvat sukulaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 10:30

Kyllä se poika on sinun perhettä,aikanaan kun hän saa perillisiä nekin kuuluvat sinun peheeseen.Olethan se Alfa naaras,teidän perheessä.Ja anna pojalle tilaa.Mennä ja kasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 03:35

perhe ja koti ovat missä sydän on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:18

se on jokaiselle se oma perhe, olkoot vaikka koira ja mies

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:37

Kyllä poikasi on vielä sinunkin perhettä! Kun katson täällä yhtä Italialaista perhettä( sanan todellisessa merkityksessä) Kaksi poikaa ja vanhemmat asuvat lomalla pienessä bungalovissa ja heillä on vielä liuta lapsia siellä eli 5 villiä mukulaa! ja kaikki ovat hyvässä sovussa!