Miksi tarpeeksi rikkaalle annetaan kalliitakin asioita ilmaiseksi, mutta köyhille ei jaeta oikeastaan mitään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 16:30

Rikkailla on vaikutusvaltaa ja taitanevat hallita tätä yhteisöä nimeltä Suomi.Raha tulee rahan luo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 16:33

En tiedä mihin tuo väite perustuu,mutta ainakin minä olen itse tienannut joka pennin jonka omistan ja en kyllä mistään ole ikinä mitään saanut sanan tuossa merkityksessä.
Tässä eräänäkin vuonna maksoin tuloveroa 178 000 euroa joten kyllä minä ainakin itse katson rahoittavani myös joidenkin pienemituloisten elinkustannuksia.

Lisätty: 31.12.2008 - 16:46

Varmasti olette oikeassakin jossainmäärin, mutta ainakin me pienyrittäjät olemme lähes vuorokaudet ympäri töissä ja työllistämme ihmisiä ja panttaamme koko omaisuutemme riskillä.Totta myös sitten se että jos kaikki sitten natsaa kohdalleen,niin ansioitakin voi jonain vuonna kertyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:41

Ne rikkaat joka minä tunnen tekevät töitä 14 tuntia päivässä,että kestäsi rikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:42

just niinku timppa sano. ;]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:52

Rikkaalle kun ei voida antaa halpoja asioita ilmaiseksi, se voi loukkaantua siitä.
Toisaalta köyhiä on niin paljon, ettei niille enää riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 17:05

viikkopalkan kokoisesta lahjasta/lahjuksesta melkein jokainen meistä ilahtuu, kuukausiansiota vastaava 'ilmaisanti' tekee hetkeksi melkein onnelliseksi.

Kun noita ansiotasoja on niin montaa sorttia niin, jotta me oltais yhtä tyytyväisiä, pitää niiden lahjojen/lahjusten olla vastaavasti eri kokoisia. Näinhän se sitten toteutuu se vanha hokemakin "kellä on, sille annetaan"

onkos se ihan oikeesti näin? uskokoon ken tykkää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.12.2008 - 17:31

Näinhän se on ollut kautta historian ja tulee varmasti olemaan meidän jälkeenkin. Ainahan köyhiä kyykytetään, milloin missäkin asiassa. Ja rikkaat senkun rikastuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 20:11

Kunpa sen tietäis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 20:14

Mitä mahdat Naksahdus tarkoittaa niillä kalliilla asioilla ja niiden antajilla. Jos yrityksiä ja niiden tuotteita niin sanoisin, että ihmisen, joka mahdollisesti on viikkolehtien juorupalstoilla, mainosarvo on vähän suurempi kuin tavallisen tossuntallaajan, joka viettää ensi-iltojen sijasta vapaa-aikansa paikallispubissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 18:41

Olen samaa mieltä Timpan kanssa. Raha tulee rahan luo. Se johtuu siitä, että ihmiset mieltävät rikkaan tärkeämmäksi ihmisenä kuin köyhän. Eli sehän kertoo lopulta enemmän antajasta kuin saajasta.. vai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:46

Tuntemani varakkaat ovat itse omaisuutensa hankkineet. Työllä siis ja säästäväisyydellä.
Kuka on köyhä? Missä raja kulkee? kyllä moni saa ilmaiseksi, siis niistä ns.
köyhistä.

Lisätty: 04.01.2009 - 09:35

Aloittaja, kerro yksi esimerkki aiheesta eli sellainen jonka varmuudella tiedät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 04:04

se on sponsorinimi mikä kannattaa.