Koh Lantalla käyneitä? Tammi-helmikuussa? Sateleeko, vai löydänkö etsimäni aurinkopaikan? Pärjääkö englannilla / kielimuuri?

Avainsanat: thaimaa koh lanta ko lanta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 11:24

Itse en ole käynyt, mutta tuossa ote eräästä Koh Lanta-keskustelusta:

Pitkiä hiekkarantoja ja paljon kasvillisuutta. Siellä se turismi ei ole niin voimakasta vielä. Siellä on sellaista alkuperäistä meininkiä. Tavarataloja ei ole. Turismia ei ole riesaksi asti. Saa olla ihan rauhassa ja sopii mainiosti ihan vaikka vain kahdestaan oleiluun.Siis vihreä ja rauhallinen kookospalmusaari. Kahdella lautalla sinne mennään. Todella kokemuksen arvoinen paikka jos ei etsi menopaikkaa, siellähän jo kaupat ja ym menevät kiinni siinä n.22.00 aikaan. Englantia ei puhuta niin yleisesti kuin esim. Krabilla, mutta ainahan elekielellä pärjää.

Tammikuussa keskilämpötila on 26.5'c ja sademäärä 53.6mm
Helmikuussa 27.7'c ja sademäärä 26.5mm

Eli kylmä ei ainakaan tule, ja oman Thaimaan kokemukseni (Koh Chang maaliskuussa -07) perusteella voin sanoa, että nuo sadekuurot ovat yleensä todella lyhyitä ja sitten taas paistaa. Ja vaikkei paistaisikaan, niin aurinko tarttuu ihan riittävästi myös pilvikerroksen läpi. Hauskaa matkaa sinulle!

Lähteet:
keskustelu.suomi24.fi/matkai...0034172464

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 11:11

Tuolla en ole käynyt,mutta kysyit myös pärjäämisestä,Olen nähnyt mykkienkin pärjäävän,sekä pelkkää suomea puhuvien,matkustaneen jopa maapallon ympäri.Jos englanti jotenkin sujuu ei ole ongelmaa.Eikun menoksi,jos sataa on siellä ainakin lämmintä enemmän kuin täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 12:04

En minäkään ole käynyt vielä siellä, mutta kielillä pärjäämisestä sanoisin senverran,että ilman kielitaitoakin selviää lähes paikassa kuin paikassa, mutta mikäli osaat englantia edes auttavasti tulet taatusti toimeen jo hyvin puolessa maapallon maista. Sitten kun opettelet hieman Espanjaa, tulet toimeen jo lähes joka kolkassa tässä maapallolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:13

Elekielellä pärjää ja lämmintä siellä on kuulemma aina ja aurinko paistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 22:10

Olimme perheen kanssa Phuketin Bangtao Beachilla, ja se oli meidän mielestämme täydellinen kohde. Juttelimme parin pariskunnan kanssa hotellissamme, ja kumpikin kehui ihan älyttömästi Koh Lantaa, on vielä parempi paikka kuulemma! Hyvää matkaa! Et pety!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2009 - 19:01

Olen ollut Koh Lantalla ja voin todella LÄMPIMÄSTI suositella.Siellä on siis todella mukavan lämmintä ja aurinkoista ja ne sateet vaan virkistää mukavasti päivinä kuumina.Olin itse helmikuussa viime vuonna kuukauden verran ja tuntui kotoisalle paikalle,ei niin melskettä ja vilskettä kuin jossain muualla thaimaassa,siis voi todella rentoutua,kun on puhdas luonto ja meri ympärillä.Englannin kielellä pärjää loistavasti,ei itselle ainakaan sattunut tilannetta jossa olisi tullut kielimuuri vastaan.. erittäin kaunis saari,maittavin ruoka mitä koskaan maistanut ja iloiset ihanat ihmiset.vielä kovin puhdaskin on kun ei ole suurkaupunki ja esimerkiksi kun intiassa käytyäni vertaan on koirat ympäri saarta hyvässä kunnossa kun siellä saarella toimiva yhdistyskin pitää huolen ettei eläimet pääse huonoon kuntoon ja ei vesikauhuisia karvaturreja siten tarvitse myöskään pelätä.siis on saari kuin paratiisi mutta tietysti länsimaisilla mukavuuksilla.kun pääset paikan päälle pettymään en usko pääseväsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 10:39

Heips...Olin tuossa 1/08 Koh lantalla ja voin sanota, että todella upea paikka. Jos haluaa omaa rauhaa ja luonnon läheisyyttää niin Koh lanta on nimenomaan juuri oikea paikka. Ilmat oli loistavat ja aktiviteetteja riittää mm. safarit, sukellus jne jne...
Englannilla pärjää hyvin ja mitä surkeammin sitä puhut, sitä paremmin pärjäät, niinhän se on;D