Onko pelkkää kyykytystä vai järkeä pistää autoilijat hissuttelemaan tiellä 80 Km/h?

Lisätty: 30.12.2008 - 17:09

Kysyn siksi kun ajan paljon 860 km usein päivässä ja viimeviikollakin 1430 km yhtenä päivänä. Välillä kypsyttää tuo nopeus.

Avainsanat: sulat tiet hyvät tiet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 17:00

ajaisivatkin edes 80 km/h, mutta jotkut sulalla tiellä vain 60-70, sekös harmittaa ainakin minua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 17:01

Nyt puhuttaneen talvi oliko se nyt turvallisuusnopeus.Pitkät pimeät, märkää, loskaa,liukastakin.Reaktionopeus ei muutu nopeusrajoituksen myötä, mutta jarrutusmatka kuten väistämisaikakin. Kyllähän tuo joskus sulalla tiellä tuntuu matelemiselta.Aikaa ei näillä matkoilla paljon säästy ajat 100 tai 80 km/h.Mitä niillä muutamilla säästetyillä minuuteilla voi tehdä.Tärkeintä on päästä turvallisesti perille.Eikö?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 17:26

Näissä vedotaan tilastoihin, jotta onnettomuudet vähenee, mutta kun tilastot ei kerro sitä, moneltako hermot menee ja mitä siitä taas seuraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 19:15

ajelin tänään kehä I :llä tasan 80 km/h; 2 km matkalla noin 40 autoa ohitti minut hyvin sukkelasti, kaikki ei näköjään mene kyykkyyn ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 20:10

Oliskohan näin, että rajotukset laitetaan se suurimman massan/käyttäjien mukaan, jotka eivät ehkä niin taidokkaita ajajia, tai aja kovinkaan paljon päivittäin/vuodessa, jotta ei tulis niitä onnettomuuksia....tiiä taas sitten, mut näin kait se menee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 08:45

Järkeä ehdottomasti. Säännöt on pakko laatia sen tyhmimmän mukaan, muussakin kuin liikenteessä. Tyhmiä autolla liikkuvia on ainakin isossa kaupungissa todella paljon ja mitä tekevätkään kun pääsevät vähän väljemmille vesille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 10:31

Eihän siinä ole järkeä, mutta tien päällä ajaa monia vanhuksia ,esimer,ja muita huonosti autoa ajavia,niin nopeudet pitää olla huonoimman mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 17:58

Se 80 km/h on käytössä sen takia, että osa autoilijoista ei osaa käyttää tervettä maalaisjärkeä ja ajaa keliolosuhteiden mukaisesti. Vähän kuin armeijassa; jos joku mokaa, kaikki kärvistelevät. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 13:20

Sovitaan, että rajoitukset on olemassa menemme sen mukaan,eikö niin? On monia jotka ovat joutuneet kärsimään siitä yltiöpäisyydestä liikenteessä!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:29

se muuten kypsyttää, varsinkin kun itse olen tuoreehko kuski. ymmärrän hyödyn, mutta kun ei jaksaisi madella, rupee ad/hd:ta pukkaamaan :(