Mitäpä aiotte huomenna aattona tarjota ruokapuolta/naposteltavaa, onko tässä myös joitain perinteitä teillä?

Ihka sillä vaan, jotta ruuasta ei oo tääl Napsus puhuttu moneen tuntiin, hehhee...
Vai menettekö vieraisille vai kotona.... jne...=)

Lisätty: 30.12.2008 - 15:25

Ja nyt sie vasta sen sanot kun täällä alotellu jo ton lihapiirakanteon ite, heh...

Avainsanat: uusivuosi naposteltava ruoka perinteet vieraat koti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 15:22

Pikkunakkeja, perunasalaatti ovat ns. perinteitä. Shipsejä ehkä nuoriso haluaa ja vielä toki lämmin glögi maistuu. Kutta jos viitsii paistaa vaikkapa raakapakasteista coctail lihapasteijat.

Lähteet:
Pirkan pasteijat ovat tosihyviä, löytyy K-kauppojen altaista

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 15:25

Valitettavasti ei ole perinteitä. Extempore ruokailu.Heräteostoksin näin Joulun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 15:37

Meilläkin on ajateltu nakkeja ja salaatteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 15:39

Nakkeja, perunasalaattia, patonkia ja levitteitä,ehkä lihapullia ja jotain toista salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 15:45

Kylään mennään ja kyläpaikan tapoihin on ainakin aiempina vuosina kuulunut mahtava kalapöytä, kovasti petyn jos ei tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 15:55

tässä asiassa olen täysin muiden armoilla, saas nähdä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 16:19

Jos mei kahestaan kotosalla ukkoin kanssa ollaan niinkusti ollaan alustavasti suunniteltu, niin on meitin aatto sapuskana onpi,, nakkeja, punajuurisalaattia, vihreet salaattii ( amerikansal. kurkku, tomaatti, omena), ehkä puhalillei (ite tekemii) ja ciabattaleipää, namii.. [linkissä ciabattaleipä wiki.] Sitten juomana koko illan aikana glögiä ilman terästystä, sekä terästyksen kera. :) Vähän myös sipsuu ja namii, kun olen tämmöinen herkkusuu, hih hii.. :D

translate.google.fi/translat...26pwst%3D1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 17:13

Kai se pitää sitä tinaa syödä tai siis sulattaa. Eiköhän se tonnikalapurkki aukene taas, niinkuin ennenkin. Selvinpäin joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 20:52

meillä vissiinkin syödään nakkisoppaa..tein vähän liikaa päivemmällä..hmm mut kyl illalla pistän nakkia ja perunasalaattia ja sen semmosta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.12.2008 - 22:09

Ajattelin syödä herkkusienikeittoa ja ruisleipää. Minusta se on erittäin hyvää ja jopa terveellistä, vaikken nyt kauhee terveysintoilija olekkaan. Ja uskallan kait kertoa senkin, että otan ensin vähän olutta ja sit sen jälkeen taas olutta. Muut juomat kun eivät maistu. Hyvä menu, ottakaa mallia, jos ette ole vielä päättäneet mitä syötte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 08:51

Tänään ollaan töissä ja illaksi olen ajatellut iahn kotiväen eksken tarjota valkoviinin kera salaattia jossa on avocadoa, jääsalaattia, mustia Kalamataoliiveja ja graavattuamerilohta. Sekä varmaan patonkia.
Kaupassa käyn vielä iltapäivällä ja varmaan jotain pientä hvyää myös jälkiruoaksi, ehkä "syntisen hyvää" juustoa pala kera karpalohillon (itse tehdyn).
Uutta vuotta ei riemukkaasti meillä ole koskaan juhlittu.

Lisätty: 31.12.2008 - 08:53

Anteeksi, mutta olen koko ikäni (lähes) ihmetellyt tuota uuden vuoden ja nakkien yhdistelmää, mistähän se juontaa juurensa? Liittyneekö se ylenmääräiseen nesteiden nauttimiseen vai mihin?Nakit ovat mielestäni lasten ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 10:46

kotona ollaan eikä tule vieraita,eikä juhlita tänä vuonna,vaihdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 17:46

Auts! Vastaan vähän jälkijunassa, mutta nakit ja perunasalaatti olisi olleet ne perinteiset. Tosin poikkesimme tänä vuonna aiheesta yleisön eli lasten pyynnöstä. Söimme siis tavallista kotiruokaa ja illalla sipsejä, limua ja karkkia. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 12:31

kyl ne on ne nekit ja perunasalaatti, laitoin myös hirveä ja kanasalaattia.