Mitä mieltä olette?Onko lääkärin (tässä tapauksessa yksityisen ,jolla ei mitään väliä vaikka olisi arvauskeskus) aihetta antaa

asiakkaalleen röyhkeän negatiivisia kommentteja josta saa maksaa 50euroa.Moittien lihavuutta ja mielenterveyttä jos toinen menee sylkirauhasen ärsyyntymisen vuoksi? Tälläkertaa ei satu olemaan itsestäni kyse.

Lisätty: 28.12.2008 - 11:11

Tottakai meillä kaikilla on hyviä ja huonoja päiviä ammattiin katsomatta.Minulla on vain positiivisa kokemuksia ko. paikasta.Ajattelin vaan herätellä keskustelua ja kuulla kokemuksia.

Avainsanat: lääkärien etiikka/asiakasystävällisyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2008 - 08:06

Tällästä sattuu joka ammatissa Lääkärikin on vain ihminen,en tiedä onko ihmisetkään ihmisiä eiköhän ne ole jonkunlaisia eläimiä,59 vuotta kokemusta.Kuten sanottu huonon työn yekijöitä nähdään joka ammatissa,Tuostakin on oppitunnit käyty yksityislääkäri ei ole sen viisaampi kon teveykeskus lääkäri,tietääkseni suomessa eikä muuallakaan kouluteta lääkäreitä,niin sanottu terveys keskus yksityinen pohjalta.Tuli mieleen työterveyslääkäri,ne on niin paljon tyonantajan puolella,vaikka olisit kuollut ,työterveys tarkastuksessa ,niin leima kelpaa työhön

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.12.2008 - 09:20

Harmittaahan tuollainen, mutta on ollut kai huono päivä lekurilla. Ilmeisesti on päättänyt antaa koko viiskymppisen edestä "ohjeita ja neuvoja". Onneksi kaikki eivät ole samanlaisia. Itselläni oli kertakaikkisen sympaattinen omalääkäri, mutta voi harmi, lähti hoitamaan muita ihmisiä muualle. Sen jälkeen en ole tarvinnut (onneksi) lääkäriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 09:46

Eihän se kiva ole potilaan kuunnella negatiivisia kommentteja,mutta nyt on ns.keikkalääkärit alkaneet käyttää kyseisiä menetelmiä helpottaakseen omaa työtään joka muutenkin on ala-arvoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 12:04

Kyllä noita joskus kohdalle sattuu, ikäviähän ne ovat kun asiattomasti huomautellaan.

Minä (olen ylipainoinen) en ole kuitenkaan saanut moitteita ylipainosta, enkä kehotuksia laihduttamiseen. Hienovarasia vihjauksia on kyllä tullut. On ohjattu ravintoterapeutille ja kyselty liikunnasta ja ruokavaliosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 12:29

Aina voi tehdä reklamaation kyseisen lääkärin käyttäytymisestä. Asiakaspalvelussa hekin ovat, mutta varmaankaan ei kuulu opiskeluun se aihe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 14:59

Lääkäri on kuin kassaneiti; Aina ei jaksa vain hymyillä ja vielä 8:aa tuntia päivässsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 19:32

Potilasasiamieheen voi ottaa yhteyttä, jos on lääkärin toiminnasta huomauttamista.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 21:57

ei ole.. onneks meillä tääl kiltit lääkärit! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 11:21

Ei ole kokemusta epäasiallisesta kohtelusta lääkärin vastaanotolla. Tietysti lääkäri voi huomauttaa esim. ylipainosta koska se on terveydentilaan vaikuttava asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 12:48

potilas voi valita varmasti toisen lääkärin kyseisestä lääkäriasemasta ja reklamoida tämän lääkärin toiminnasta, on ne lääkäritkin ihmisiä joilla saattaa olla vaikeuksia itselläänkin on sattunut itselle päivystävä lääkäri joka oli huumeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 22:48

Ei ole, ei yksityisellä eikä kunnallisellakaan sektorilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2009 - 10:15

Rikkoi ammatti etiikkaa. Tekisin huomautuksen asiasta potilasasiamiehelle.