Oiskohan kellään tietoa millaisessa kattilassa EI saa keittää livekalaa?

Tässä näin Tapanina aittelin keitellä livekalaa, mutta en muista minkälaisessa kattilassa sitä saa tai ei saa keittää, ettei kattila menisi pilalle? Muistan lukeneeni joskus jotain tästä ja silti jokavuotinen ihmettelyn aihe mulla.... kiitokseni jo etukäteen mahd. vastauksistanne.

P.s. josko viel hyviä keittely/tarjoiluvinkkejä, niin kiitollisna tääl.....

Avainsanat: livekala kattila keittäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.12.2008 - 15:50

En tiedä uskallanko vastata kun Tarkkailuluokan Opettaja tarkkailee minun tekemisiäni.Mutta yritetään kuitenkin.Alumiiniastiat alkaa olla boikotissa kuten mehumaijat ym. Lipeä todennäköisesti liuottaa alumiinia, joten pilaat ehkä molemmat. Ehdottasin että käyttäisit teräskattilaa.Toivottavasti en pilannut livekalaasi :-)

Lisätty: 26.12.2008 - 15:56

Tällaisen linkin löysin www.kokkikolmonen.com/tuotte...l?id=3/106

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä, sielt löyty myös maitokastikkeenkin ohje tälle livekalalle, nii ei täytyny erikseen ettii...

Kiitos myös kaikille muille vastanneille, toivoop jonin13

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.12.2008 - 16:23

Liedellä
Laita kala emali- tai ruostumattomaan teräskattilaan nahkapuoli alaspäin. Mausta keitinvesi suolalla, 1 tl suolaa kalakiloa kohden. Keitä kannen alla hiljaisella lämmöllä 15-20 minuuttia. Kaada keitinvesi pois.

www.prokala.fi/default.asp?docId=12398

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2008 - 20:15

Suosittelen keittoa mikroaaltouunissa, ei polta hajua astiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2008 - 12:02

Sanosin alumiini kattilassa ei saa keittää,ohjeita ei ole ,en oppinut syömään lipeäkalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:21

Ainakin emaloitu kattila käy. Alumiinikattilassa ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 23:55

Rauta- ja alumiinikattilassa.