minkä arvonen kristalli on merkinnällä 24 oz

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.12.2008 - 09:24

unssi, oz., painomitta.

Kristalli on lasia, joka sisältää normaalin lasin piidioksidin (silikan, SiO2) lisäksi lyijyoksidia aina 24 massaprosenttiin asti. Kristallilasi on pehmeämpää kuin tavallinen lasi ja siten helpompaa hioa. Hiottavuuden ja korkean taittokertoimen ansiosta se soveltuu koristeellisten lasiesineiden valmistamiseen sekä linssien valmistukseen.

www.yhteishyva.fi/yhteishyva...stalli_on/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.12.2008 - 23:35

Näin tänäpäivänä kaikkien kuin myös kullan arvo vaihtelee jatkuvasti joten senkin arvo (osto/myynti) saattaa vaihdella jatkuvasti.Oletan että olet saanut sen Joululahjaksi niin sen arvoa ei voitane rahassa mitata :-)

Lisätty: 25.12.2008 - 00:12

Mikäli se on lahjan niin merkitdeekö oz ´... mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2008 - 09:26

ei kristalli ole kallista jos sen hakee virosta tai viipurista, mutta jos sitä ostaa suomesta kultasepän liikkeistä niin siinä on paljon suomi lisää, sitä en tiedä mitä oz tarkoittaa mutta minulla on kaikissa kristalleissa se 24 ja pro. kristalleja on eri laatuisia minusta arvokkainta bohemia jota itsekin hain tsekeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2008 - 10:15

Luku ilmoittaa kovuuden/pehmeyden hitaan mitätön vaikutus,mutta hionta jälki on se mikä vaikuttaa.Jos haluat kallista ja keräily kristallia niin osta" käsin" hiottua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2008 - 11:04

Ole sitä mieltä tämä 24 oz tarkoitta tämän lasin vetoisuutta,mittasin omat kristalli lasit ,24 oz sopi juuri tämän varran vettä, toiset 28 oz sopi juuri samanverran vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 23:32

minäkin olisin ensin arvailemassa lyijypitoisuutta (kristalleihin ei yleensä vetoisuutta merkitä, mutta onhan sekin mahdollista)