Ei pitäis olla paha kysymys.Miksi ihmiset varastelevat haudoilta kynttilälyhtyjä ja melkein kaikkea mitä irti saa.Kiveä ei voi

välttämättä uusiokäyttää.Saavatkohan he siintä hyvän mielen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.12.2008 - 01:36

Maassamme on arvomaailma muuttunut rajusti. Tuntuu kuin mikään ei olisi enää pyhää. Muistan ajan maaseudulla, jolloin ulko-ovea ei lukittu kun lähdettiin kotoa pois. Riitti, että laitettiin luuta pönkäämään ulko-ovea merkiksi siitä, että kukaan ei ole kotona.

Haudoilta näpistelevät eivät tiedä kuinka se tuntuu pahalta surun keskellä koettuna.

Lähteet:
kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.12.2008 - 23:04

kyllä se minusta on kiusantekoa ja kaikista törkeintä laatua. sama se on ilkivalta yleisillä paikoilla kaikki rikotaan mikä irti lähtee mm. nämä lajittelu astiat lasi metalli ym. penkit hajotetaan ja varastetut pyörät heitetään aurajokeen.ja graffitit on yksi riesa kans.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 23:05

Ei voi muuta sanoa kuin, että ihka outo asia, eikö mikään enää ole ns. pyhää ihmisille?
Pelkkää kiusantekoako?, jolpit asialla? tai sitten joku sairas ihminen ...?
No, tässäpä ei sitä vastausta tullukkaa, vaan pelkkiä omia kysymyksii..kunhan mietin täs, et ketkä oisi voinu näin tehä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 23:27

tyhmät varkaat joille mikään ei riitä..kiusantekoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2008 - 08:52

Kesällä kukkia vievät haudoilta oravat ja linnut. olen itse nähnyt. Ja tuuli toisinaan viskelee. Noita kynttilälyhtyjä ja kynttilöitä ei varmaankaan nämä samaiset otukset vie. Palaneet kynttilänkuoret kyllä lähtevät herkästi tuulen mukaan ja on ruman näköistä kun niitä lojuu siellä täällä, siksi olisikin kiva jos jokainen kävisi noukkimassa viemänsä kynttilän roskikseen. Lasikuoret voi kyllä käyttää uudelleenkin toistuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2008 - 09:48

Uskomaton juttu ei ole tullut tuota eteen vielä,mutta olen kyllä kuullut ennenkin.Tuo ,lennu ,muisti on hyvä samat kokemukset mullakin kun olin nuori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2008 - 20:00

Tämä on niin sanottujen taparikollisten tekosia. Heillä ei ole omaatuntoa ollenkaan, vaan kaikki mikä on varastettavissa, varastetaan, hautalyhdyt, kynttilätkin lähtee mukaan sinne oman omaisen haudalle, mikäli siinä säästää muutamankin euron. Sen lisäksi pyykit otetaan narulta, jos on esim. nahkatakki tai joku muu arvokkaampi vaate tai matto kuivumassa. Lasten lelutkaan eivät ole turvassa pihamaalla, mikäli niille on käyttöä. Myös kirpputoreille nämä taparikolliset vievät varastettuja esineitään myytäväksi. Itse olen tuntenutkin tällaisia henkilöitä, joten tiedän mistä puhun. Mielikuvitusta näiltä ei puutu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2008 - 09:59

tuollaiset ihmiset ovat sairaita mieleltään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2008 - 21:29

Ajattelemattomien jolppien mukahauskaa viihdettä. Ei ajatella ollenkaan pitemmälle, ja mielessä ei taida käydä, että kaikki täällä ollaan kuolevaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 18:19

Tulee mieleen, että mihin on maailma menossa, jos pitää varastaa haudalta kynttilälyhdytkin. Turussakos se oli joku vienyt jouluruoat parvekkeelta aattona?
Miten ihmeessä ne (en sano edes he) pystyvät käyttämään varastettua tavaraa. Yäk!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:16

Niin, vaikea tietää kun itsellä ei tuollaista taipumusta ole. Kuinka voi ylipäätään elää sen varastetun tavaran kanssa? On varmaan kotikasvatuksessa pahasti vikaa noilla varkailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 08:38

onhan niitä varkaitakin (Malmilla oli kuulemma yks kukkakauppiaskin, siinä vasta varsinaista kierrätystä), mutta muita hakijoita myös, Hietaniemessä olen nähnyt variksen syövän kyttilää ?