Sattui vahinko, no ei kuitenkaan paha, pesty pyykki jäi yöks koneeseen, ja luukkukin kiinni. Nyt ummehtunut haju, mitä tehdä?

Eli onkos konsteja, lähteekö paha/ummehtunut haju pelkällä uudelleen pesulla pyykistä, vai muita kikkaskonsteja teil tiedossa?

Avainsanat: pyykki haju ummehtunut pesukone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.12.2008 - 16:41

Ummehtuneen pyykin hajuun voi vaikuttaa esim. seuraavilla tavoilla: Hajua voi yrittää poistaa tekemällä etikkaliuoksen suhteessa 2 dl etikkaa / 10 l haaleaa vettä. Liota tekstiilejä liuoksessa puolisen tuntia ja pese tekstiilit sen jälkeen hoito-ohjeiden mukaisesti korkeimmassa mahdollisessa lämpötilassa. Muista annostella pyykinpesuainetta annostusohjeen mukaan. Pyykki lingotaan tehokkaalla lingolla (yli 800 r/min), jotta sen kuivuminen tapahtuisi mahdollisimman nopeasti. Pyykki kuivataan ilmavasti ja kuivissa olosuhteissa.

www.bioluvil.fi/qa.swf

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus kun nämä suhteetkin vielä mukana siinä, kiitti (kuin tietty myös kaikille muillekin vastanneille, kokeilen niitä ohjeita myös sitten seuraavalla kerralla)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.12.2008 - 15:17

Huuhtelu aine huuhtelu pitäisi riittää.Ainakin meidän kokemus,sattunut samaa toisinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 16:34

Uusinta pesu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 19:37

Eipä noihin vastauksiin ole paljoa lisäämistä. Kannatan kuminaaman ehdotusta.

Lisätty: 24.12.2008 - 20:20

Tuskin se ummehtunut haju kuitenkaan pestystä pyykistä tuli. Ehkä sinun kannattaisi puhdistaa pesukone, luulen ma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2008 - 09:17

Etikkaa käytän muutenkin pyykinpesun yhteydessä huuhteluainekotelossa, se raikastaa pyykin. Ruokasoodaa suositellaan myös sen pitäis kirkastaa ja käytän sitäkin silloin tällöin vaaleille vaatteille.