Onko kenelläkään teistä tapana kastella ja syödä paistetun kinkun (kuumassa) liemessä leipää tai muuta.Minulle se tuo lapsuusmuist

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 21:20

No, nythä sie vast muistot toit esiin, kyllä on tapana varsinnii tuoretta hiivaleipää kastaa siin kinkun liemessä, sekin jo kotoo isävainaan peruja, ja sitähän jatkan mie, se on niiiiiin hyvääää..njamm, mukava kuulla, et muillakin tälläsii 'paheit'...

Lisätty: 28.12.2008 - 21:40

siis tämähän tapahtuu vain kerran vuodessa kun joulukinkkua paistelen....

Kysyjän kommentti

Mitäpä tuohon lisäis.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 21:18

Kyllä. Ostin itsekin juuri sitä varten sianlihaa(läskistä) yhtenä päivänä, että saamme lapsuusajan makuelämyksen, mutta siansivu on nykyään niin vähän rasvaista, ettei se ole sellaista kuin ennen. Mikäpä olis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 22:17

Me kasteltiin rasvaliemessä ruisleipää. Nykyisin kinkuissa on niin vähän silavaa, ettei kunnon leivänkastajaisiltaa tule.

Voi, että se oli makoista lapsena. Ja maistuu se vieläkin ja nostaa joulumieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 22:24

Appi ukko teki niin ja söi muutenkin läskiä ja kuoli 58 vuotiaana sydänsairauteen. eli se siitä herkusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 09:31

Kyllä ja on hyvää. Muutenkin kinkun liemestä saa vaikka mitä soppaa. Liemihän muistuttaa karjalanpaistin lientä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 11:17

Mun isä kuoli 32 vuotiaana sydänkohtauseen,kinkun herkuttelusta ja kerman juonnista,sitten sain ihan tarpeeksi siitä sianlihasta kun kasvoin sikaa syöden siihen aikaan sikoja kasvatettiin kotona ja läskikerros oli 10 senttiä paksu .KUn muutin maailmalle en ole syönyt sikaa se jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 18:01

Kinkun paistorasva on erittäin epäterveellistä. En suosittele sen syömistä tai juomistakaan sen puoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:24

Kyllä muistan lapsuudessa noni tehneeni eli vanhempien kodissa. En paista itse kinkkua enkä edes syö sitä muutakuin viipaloituna aamiaisleivällä eli siis vain leikkelettä.