Mikä on Jouluperinteenne mistä ette luovu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 12:52

Kyllä se on kaikkien sukulaisten ja läheisten ystävien yhteen kokoontuminen, rauhallinen olo yhdessä ja jouluruokien syönti. Glögin lämmitys ja menetettyjen ystävien muistelu. Ennen kaikkea se rauhoittuminen ja elämän tärkeimmän asian muistaminen, kiitollisuus ystävistä. Muut vuoden juhlat ovat enemmän bilettämistä, joulu on rauhan ja hiljaisuuden aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 06:15

Kinkusta, riisipuurosta ja luumukiisselistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 07:22

joulurauhan julistuksen katsominenn on tärkeintä, silloin minulle tulee joulu ja rauhoitun joulun viettoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 08:47

Olen huomannut tässä matkan varrella ,että kaikenlaisista perinteistä joutuu luopumaan,niin voin luopua joulunkin perinteistä,kinkusta olen luopunut jo 30 vuotta sitten,kuusikin on semmonen välillä pidetään kuusta välillä ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 15:18

Kyllä se on perinteinen jouluruoka, hyvässä seurassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 18:42

Kaikista perinteistä voin luopua, mutta sydämeni ikävöi ja kaipaa Joulun Herraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 19:44

Hyvä jouluinen ateria hyvässä seurassa. Toisena perinteenä kynttilöiden vienti poisnukkuneille läheisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 20:09

Nyt kun olen itse päässyt irti perinteistä (vanhempieni kuoltua) ei ihmeempiä perinteitä ole. Kuljen ja kuljetan toisia ihan oman innostukseni mukaan. Kuitenkin lasten lahjat ovat pysyneet, mutta joulukortit vähenevät vuosi vuodelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 20:36

Kolmesta K:sta; Kinkku, kuusi ja 'kamut', järjestys ei välttämättä se tärkeysjärjestys...heh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 21:16

Jouluruoka on tärkeä. Muulloin ei tulekaan syötyä niin paljoa niin vähässä ajassa, kuin joulun aikaan syöpi kinkkua, laatikoita ym pöperöitä. Ja lasten ilo, kun ne aukovat lahjojaan, se tuo itsellekin hyvän mielen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 09:45

Kinkku, kinkku ja kinkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2008 - 05:38

jouluruoat ja kynttilöiden viennit haudoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2008 - 09:13

Riisi puuro

Lähteet:
koska se on niin hyvää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 17:52

Pistitpä pahan. Nyt kun joulu on ohi, huomaan, että on vain kaksi asiaa, mitkä toistuvat vuodesta toiseen: joulukuusi ja Jeesus. Ei välttämättä tässä järjestyksessä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:27

Hautausmaalla käynti. aattoaamuna.
Mitä jouluruokiin tulee niin karjalanpaisitn tapainen ruoka aattona ehdottomasti perunalaatikon kanssa. Se oli perinne lapsuuden kodissani ja sen haluan säilyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 19:57

ennen tätä Joulua vastaus olisi voinut olla toinen, nyt voin kokemuksesta sanoa että niistä kaikista voi joskus olla pakko luopua ...